Série autonomních formulí Roborace se nebrání spolupráci s F1

Jiří Izer, 26. prosince 2018, 11:53 Google+

Nějakou dobu se již prohání po světových okruzích elektrické formule a bylo jen otázkou času, kdy se objeví snahy ze závodních aut odstranit nejenom nádrže s benzínem, ale i samotného jezdce. To je podstata nově vznikajícího šampionátu Roborace, který by si mohl zajistit také propagaci během Formule 1.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 06.01. 11:35) Napište svůj názor
Monoposty Formule E týmu HWA Racelab

Monoposty Formule E týmu HWA Racelab | foto: FIA Formula E

Sdílejte článek

Nově vznikající autonomní formule spolupracují se stále ještě mladým odvětvím elektricky poháněných závodních monopostů Formule E, nicméně i společnosti, které vyvíjejí technologie budoucnosti, by určitě rády své umění představily na celosvětové úrovni tak, jak to dokáže právě královna motorsportu.

Pro závoďáky bez řidičů odstartuje na jaře premiérová sezóna příznačně označená "Alpha", která bude částečně doprovázet Formuli E. Obě série mají totiž jedno společné - elektrický pohon.

Bývalý pilot F1 a šampion FE z ročníku 2016/2017 Lucas di Grassi, jenž zároveň šéfuje sérii Roborace, sdělil pro Autosport, že jejich aktivity nemusí nutně spočívat pouze v partnerství s elektrickou sestřičkou. Naopak spolupráce s dalšími odvětvími motorsportu včetně Formule 1 by jenom uvítal.

img-responsive

Lucas di Grassi v roli šéfa série Roborace doufá v budoucnost elektrických formulí | foto: Pirelli

"Nebude to při všech podnicích eletrické formule," říká di Grassi. "Některé závody se pojedou společně s Formulí E a pár jich odjedeme sami. Pro partnerství s jinými šampionáty neexistuje žádné omezení. Jestliže bude chtít Formule 1 předvést s námi umělou inteligenci, můžeme to zařídit. Nebo WEC [šampionát vytrvalostních závodů, pozn. red.], můžeme vytvořit sérii, kde budete v budoucnu moci závodit 24 hodin tak, že se ve voze bude střídat jeden jezdec s umělou inteligencí. Neomezujeme se na Formuli E. Můžeme se rozšířit přes různé kategorie. Formuli E máme rádi, protože bychom chtěli budoucnost čistě elektrickou. (Ale) budeme jednat se sériemi ve Spojených státech jako IMSA [International Motor Sports Association, pozn. red.] a v Japonsku jako Super GT."

Tyto série budou využívat verzi vozu s označením DevBot 2.0, která bude řiditelná i člověkem. Na první pohled má charakter vozů LMP, avšak na rozdíl od vytrvalostních prototypů budou mít poháněnou pouze zadní nápravu. Tento typ auta bude nasazen během prvních dvou sezón (Alpha a Beta), než bude uvolněna plná verze. První ostrá sezóna by teda měla odstartovat v roce 2021.

img-responsive

V šampionátu elektrických formulí nalezlo útočiště mnoho pilotů F1, výjimkou není ani již bývalý jezdec McLarenu Stoffel Vandoorne | foto: Stoffel Vandoorne

Současný Robocar, který byl představen počátkem loňského roku, je plně autonomní a nemá žádný kokpit. To se ale, jak již bylo zmíněno, v budoucnu změní. Di Grassi tvrdí, že příští vůz, který by pak měl na dráhu vyrazit za dva roky, měl být křížencem Robocaru a DevBotu.

"V prvních několika sezónách to bude to spíše show než závodění," řekl Di Grassi. "Je to technologický podnik, pro technologické společnosti, aby ukázaly, co vyvíjejí. Nebudeme soupeřit se žádnou z existujících sérií. Chceme si vytvořit naši vlastní oblast motorsportu."

Vytisknout

Diskuze: Série autonomních formulí Roborace se nebrání spolupráci s F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 06.01.2019 11:35 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Honda po svém návratu do F1 zažívala hodně trápení, u Toro Rosso ale vidí její potenciál

"Letos to byla pouze příprava," reagoval šéf stáje Toro Rosso na spolupráci s…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud