Honda chce s Toro Rosso prošetřit proměnlivou výkonnost. Má obavy o spolehlivost?

Pierre Gasly skončil v Čině na stejném místě jako v Austrálii

Pierre Gasly skončil v Čině na stejném místě jako v Austrálii | foto: Red Bull Content Pool

Honda chce zanalyzovat výkonnost vozu Toro Rosso a své pohonné jednotky, aby i v dalších závodech mohla předvádět podobné výkony jako v Bahrajnu, kde dojel Pierre Gasly na čtvrtém místě.

Po náročném startu v Austrálii přišel v Bahrajnu šok, když Gasly postoupil do poslední části kvalifikace, zajel v ní 6. nejrychlejší čas a v závodě o den později si svou pozici po odpadnutí obou Red Bullů ještě o 2 příčky vylepšil. "Tak dobrý výsledek se špatným motorem nedosáhnete," pochválil tehdy Hondu.

Jenže minulý víkend v Číně z toho bylo po vzájemné kolizi s týmovým kolegou zas jen 18. místo, přičemž Brendon Hartley do cíle kvůli problému s převodovkou nedojel. Slavné to nebylo ani v sobotní kvalifikaci - Gasly vypadl hned v první části a Novozélanďan si v Q2 připsal nejhorší čas.

Hondě proměnlivá výkonnost vrtá v hlavě: "Myslím, že výsledek v Číně můžeme připsat balíku Toro Rosso - Honda. Nedokážu říci, jestli to bylo dáno spíše šasi či pohonnou jednotkou. Proto musíme pochopit a prošetřit příčiny," říká technický ředitel japonského výrobce motorů Tojoharu Tanabe.

img-responsive

Výkonnost Toro Rosso v Číně i bez závodního trapasu daleko zaostávala za tím, co předvádělo o týden dřív | foto: Honda Racing F1

"Potřebujeme zanalyzovat to, co se stalo v Číně, a také to, co se stalo v Bahrajnu. Proč se to stalo v Číně a proč v Bahrajnu. A pak si myslím, že stanovíme plán pro budoucnost," pokračuje Tanabe, který zatím těžko hledá odpovědi na výsledky, které jsou zatím jako na houpačce.

Honda v Melbourne zaznamenala problémy se svým MGU-H, které v obou vozech společně s turbem vyměnila (a Gaslymu i spalovací motor (ICE)). Od té doby podle něj ale pohonná jednotka šlapala v Bahrajnu i v Číně bez potíží.

"Zatím jsme v datech nezpozorovali žádné potíže. Hardware pošleme zpět do Sakury na údržbu, a potom se na něj podíváme. Z hlediska dat nemáme žádné obavy. Momentálně jsme s naším vylepšeným MGU-H spokojeni," říká Tanabe po úpravě tohoto motorgenerátoru. U jeho nové specifikace šlo ale spíše o spolehlivost než o výkon.

img-responsive

Loňská pohonná jednotka Hondy RA617H | foto: Honda Racing F1

Obavy o spolehlivost? Moc ne, ale...
Všímá si i posledních potíží u Renaultu v Číně a uvědomuje si, že Honda musí být na spolehlivosti neustále pracovat. "Jedno ICE má odjeto tři závody, jedno dva. MGU-H pak mají dva závody, takže jsme s komponenty ujeli stále jen dva nebo tři závody. Současná situace znamená, že si neděláme moc starosti o spolehlivost, ale snadno se můžete dostat do nečekané situace, proto si musíme dávat pozor a nemůžeme být příliš spokojeni."

"Je mi velmi líto, že měl Renault problém," vrací se k tréninku v Číně, kdy Danielovi Ricciardovi odešlo turbo, a tak mu francouzský tým vyměnil raději kompletní pohonnou jednotku. Mechanici začali pracovat už v průběhu třetího tréninku a australský pilot stihl na poslední chvíli vyrazit do kvalifikace. Byly to nervy, ale v neděli se potom dočkali zadostiučinění v podobě vítězství ve velké ceně. Nové MGU-H dostali před 3. tréninkem i oba piloti továrního týmu - Nico Hülkenberg a Carlos Sainz.

"Je možné, že se nám v budoucnu stane stejná věc, nikdy nevíte. Ale pravidla jsou pravidla a my se jich musíme držet. Je to těžké, všichni výrobci se však snaží těchto pravidel kvůli spolehlivosti držet," dodává Tanabe.

Stav použitých součástí pohonných jednotek po Velké ceně Číny 2018

Stav použitých součástí pohonných jednotek po Velké ceně Číny 2018 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Diskuze:

Počet příspěvků: 126 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu