Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

Räikkönen, Kimi

Räikkönen, Kimi | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari po odchodu Davea Greenwooda přiděluje nového závodního inženýra Kimimu Räikkönenovi, k personální rošádě dochází také o pár kilometrů dál od Maranella u Toro Rosso, jehož šasi včera úspěšně prošlo nárazovými testy FIA.

Změny u Ferrari

Scuderii opouští Dave Greenwood, jenž vedl v závodech finského jezdce, a míří do Světového vytrvalostního šampionátu WEC. Nahradit jej má Carlo Santi, jenž pro Kimiho pracoval jako datový inženýr. To potvrzuje politiku, kterou razí současný technický ředitel Mattia Binotto: vychovávat si vlastní talenty pro posílení týmu spíše než je hledat venku.

Ke změně u Ferrari ale dojde i na pozici šéfa traťových činností: Diego Ioverno se přesune jinam a jeho práci si rozdělí šéf inženýrů Jock Clear a Claudio Albertini, jenž měl na starosti motorové zákazníky - Haas a Sauber.

Novým šéfem mechaniků se stane Christian Corradini, jenž v Maranellu pracuje už několik let. Program Ferrari pro výchovu mladých talentů, na který dohlíží Massimo Rivola, posílí Marco Matassa z Toro Rosso, kde pracoval jako závodní inženýr Carlose Sainze zapůjčeného Renaultu.

Restrukturalizace aerodynamického oddělení Toro Rosso

Faenzu opouští šéf aerodynamiky Brendan Gilhome, jenž kdysi pracoval u BMW Sauberu či Mercedesu. Končí tak úzkou spolupráci s technickým ředitelem Jamesem Keyem na vývoji současného monopostu STR13, jenž bude poháněn Hondou. Své důvody nesdělil, tým nepotvrdil ani to, zda jej nahradí jeho zástupce Ben Mallock nebo si jeho povinnosti rozdělí jiní lidé.

Toro Rosso letos opět mění motory: z Renaultu přechází k Hondě, se kterou se kvůli nedostatečné výkonnosti i spolehlivosti po třech letech rozešel McLaren. Dobrou zprávou je, že včera jejich nové šasi prošlo povinnými nárazovými testy, což tým v továrně oslavil se šéfem Franzem Tostem.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu