"Štít ještě není vyspělý pro nasazení příští rok," uznává Horner po vyslechnutí Vettela

Sebastian Vettel při testu nové ochrany kokpitu během 1. tréninku v Silverstone

Sebastian Vettel při testu nové ochrany kokpitu během 1. tréninku v Silverstone | foto: Scuderia Ferrari

Nový typ ochrany kokpitu - štít, který v Silverstone otestoval Sebastian Vettel s Ferrari, se podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera ještě nezdá být dostatečně připravený na ostré závodní nasazení.

Vettel hned po vystoupení z vozu uvedl, že mu průhledná ochrana kokpitu během krátké jízdy způsobovala závratě, nadšený z ní rozhodně nebyl. Italská společnost Isoclima má připraveny dvě verze štítu - tu, kterou jsme mohli spatřit v Británii (váha 4 kg), a druhou verzi pro noční závody a zamlžené prostředí (6 kg se speciálním povrchem pro omezení záře a odlesků).

Podle jezdce Ferrari z kokpitu nebyl výhled dopředu nic moc, zahnutí štítu  způsobovalo určité deformace a cítil, že na rovinkách je přilba tlačena dopředu kvůli proudění vzduchu shora dolu. Ujel pouze jedno kolo: "Měli jsme s ním naplánovanou jízdu, ale nelíbil se mi to, tak jsme jej dali pryč."

"Na základě komentářů, které jsem od Sebastiana četl, to nezní moc populárně. Zdá se, že momentálně je koncept pro nasazení příští rok nevyspělý. Jsem si jistý, že o tom budeme hovořit ve středu v rámci Strategické skupiny," uvádí Horner.

"Halo vyžadovalo určité podmínky u šasi. Obě řešení silně ovlivňují aerodynamiku, včetně nové formy štítu. Pokud jsme s tím měli potíže u Red Bullu, jak na tom asi budou ostatní týmy?" táže se šéf Red Bullu.

img-responsive

Štít se Sebastianovi Vettelovi moc nezamlouval | foto: Scuderia Ferrari

Štít má chránit hlavu jezdce před létajícími úlomky. Objevil se jako alternativa ke konceptu Halo, s nímž loni přišla Mezinárodní automobilová federace (FIA).

Dnešní zasedání týkající se technických pravidel pro rok 2018 navštíví i zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley, který říká: "Zavázali jsme se něco udělat. Je to jen otázka toho, pro který směr se rozhodneme. To bude na diskusi. Nejlepší řešení by zřejmě bylo nasadit úchyty pro štít, pokračovat v práci na něm a nasadit ho, až bude perfektní. Musíme se jen rozhodnout, které řešení budeme plně vyhodnocovat."

Technický ředitel indické stáje Andy Green dodává: "Nemůžeme už čekat déle. Halo vyžaduje ohromné strukturální změny v šasi a v aerodynamice. Kokpit musí být zesílen ve třech kotvících bodech pro Halo. Kvůli dlouhé době nutné k rozběhu musí být šasi předáno na konci měsíce továrně."  Další test štítu se chystá v Monze, ale až Singapur v záři by mohl odhalit potíže v nočních závodech.

img-responsive

Kimi Räikkönen s ochranou kokpitu typu "Halo," kterou si již vyzkoušely všechny týmy | foto: Scuderia Ferrari

Strategická skupina na svém dubnovém zasedání upřednostnila štít před Halou. Její rozhodnutí musí ještě posvětit Světová rada motorsportu FIA, to ale obvykle bývá formalitou.

Na dnešní schůzce by měli probrat také budoucí aerodynamická pravidla, časový harmonogram závodního víkendu či závazek pilotů navštívit určitý počet propagačních akci - jako byla například ta minulý týden v Londýně, kam nedorazil pouze Lewis Hamilton.

Vettelovi se však takový dodatečný závazek moc nelíbí. "Abych nebyl příliš politický - máme smlouvy s týmy, ne s držitelem komerčních práv," komentoval suše v Silverstone.

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu