Nové řešení motoru s sebou přináší velmi vysoké riziko, varuje Honda

Motor Hondy

Motor Hondy | foto: Honda Racing F1

Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa přiznává, že nové řešení jejich pohonné jednotky pro rok 2017 s sebou nese kromě vyšší výkonnosti také velmi vysoké riziko.

Japonský výrobce, který pohání monoposty McLarenu, v minulých sezónách na konkurenci hodně ztrácel, proto před letošní sezónou výrazně přepracoval svou pohonnou jednotku: "Koncept je úplně odlišný. Jde o velmi vysoké riziko, protože o něm spoustu věcí nevíme," připouští pro Autosport Hasegawa.


"Víme, že nám poskytne výkonnostní výhodu, ale největší riziko spočívá v tom, zda letos budeme moci ten potenciál využít,"
pokračuje sportovní ředitel Hondy, která se snaží stáhnout velké manko na dominantní Mercedes. Proto sahá po nové architektuře s odlišným uspořádáním jednotlivých komponent.

Hlavní pozornost věnuje spalovacímu motoru (ICE), v souladu s ním se ale snaží rozvíjet také ostatní oblasti pohonné jednotky: "Letos se musíme soustředit na ICE. Pokud zlepšíme samotný motor, což znamená navýšení energie výfukových plynů, pak potřebujeme zvětšit turbínu, jinak bychom nemohli podávat odpovídající výkony při využívání energie."

img-responsive

Jak velkou ztrátu se podaří McLarenu přes zimu stáhnout? | foto: Pirelli

"Musíme provést ještě určité testy a dojde na nějaké pokusy a omyly. Doufám, že jsme pochopili směr a prvky, na které je třeba se zaměřit. Není to však lehké zkombinovat komponenty tak, abyste mohli naplno využít vylepšení na straně spalovacího motoru," dodává Hasegawa.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu