Red Bull se podivuje nad tím, jak rychlejší Ferrari v Japonsku zahodilo šanci na pódium

Sebastian Vettel se nakonec na pódium nedostal, Ferrari udělalo další strategickou chybu

Sebastian Vettel se nakonec na pódium nedostal, Ferrari udělalo další strategickou chybu | foto: Pirelli

Šéf Red Bullu Christian Horner přiznává, že byli překvapeni ze strategie Ferrari v průběhu Velké ceny Japonska. Italský tým tam byl rychlejší, ale po špatném rozhodnutí připravil Sebastiana Vettela o možnost dojet na stupních vítězů.

Sebastian Vettel jezdil v počátečních fázích závodu na třetím místě před Lewisem Hamiltonem, když se pak Ferrari rozhodlo pro dlouhý prostřední stint, po němž přezulo ve snaze o agresivní koncovku na měkké pneumatiky. Podcenilo ale jejich opotřebení a jezdci Mercedesu umožnilo je podseknout.

Pilot Scuderie tak dojel až na čtvrtém místě s téměř 15sekundovou ztrátou na Brita místo toho, aby bojoval o pódium nebo dokonce s Verstappenem o druhou příčku. Red Bull toto špatné rozhodnutí překvapilo.

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Japonska 2016

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Japonska 2016 | zdroj: Pirelli

"My jsme si s tím pohrávali, protože jakmile jste podseknuti, tak musíte zkusit něco jiného. Proto jsme vydrželi déle, ale pneumatiky tak odcházeli, že jsme nepovažovali za možné dojet do konce na měkkých pneumatikách," vysvětluje šéf rakouského týmu, který oběma svým pilotům pro závěrečné stinty nasadil tvrdou směs.

"Bylo to tedy o tom znovu vyjet na tvrdých. Ale co nás opravdu překvapilo, tak to byl to, že Sebastian přešel na měkké pneumatiky, když byl 19 kol před koncem v relativně silné pozici za Maxem. To bylo trochu překvápko," říká Horner. Strategie stáje z Maranella byla o to podivnější, protože Ferrari mělo v Suzuce rychlejší auto.

img-responsive

Verstappena pod tlak dostal nakonec Hamilton na tvrdých pneumatikách místo Vettela na rychle odcházejících měkkých | foto: Daimler AG

"Z pohledu rychlosti byli silní a zřejmě o něco rychlejší než my. Na této trati jezdíte na plný plyn - zde záleží na motoru o něco více než na jiných okruzích," uznává šéf Red Bullu. "Potěšilo mě tedy, že jsme svá umístění na roštu dokázali přetavit v množství bodů. A myslím, že z pohledu strategií jsme také byli lepší. Z pozice Maxe jsme vytěžili maximum."

"Jel velmi, velmi vyspělý závod a my jsme očekávali, že Ferrari dostanou Maxe ke konci závodu pod tlak - pokud by stavěli o kolo později. Jenže oni si vybrali jinou cestu, což ke konci pomohlo Lewisovi, a tak přišel tlak od něj místo od Seba," dodává spokojený Horner, jehož mladý pilot útokům úřadujícího mistra světa v závěru odolal.

Diskuze:

Počet příspěvků: 13 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu