Chceme to nejlepší - Hamiltona a Rosberga, žádá před dalšími testy Pirelli

Širší pneumatiky s Mercedesem testoval zatím jen Wehrlein, Pirelli se to nelíbí

Širší pneumatiky s Mercedesem testoval zatím jen Wehrlein, Pirelli se to nelíbí | foto: Daimler AG

Italský monopolní dodavatel pneumatik pro Formuli 1 žádá, aby testováním nových směsí a širších konstrukcí určených pro sezónu 2017 byli pověřeni závodní piloti Lewis Hamilton a Nico Rosberg, ne jen nováček Pascal Wehrlein z Manoru.

S vývojem nových pneumatik pomáhají Pirelli pouze tři ze současných jedenácti týmů: Ferrari, Mercedes a Red Bull. Stáj z Maranella do testů nasadila Kimiho Räikkönena a Sebastiana Vettela, ta rakouská v srpnu sáhla po Sébastianovi Buemim a úřadující šampioni využívají služeb Wehrleina.

Jejich sportovní ředitel Toto Wolff uvedl, že momentálně pro testování pneumatik neplánují využití Hamiltona s Rosbergem, což se se výrobci pneumatik nelíbí.

"Bude to špatné, pokud to neudělají. Ferrari poskytlo ty nejlepší jezdce já si myslím a doufám, že zbytek to učiní také," říká výkonný ředitel Pirelli Tronchetti Provera. "Prioritou je mít toho nejlepšího pilota. Rychlost se změní, proto musí testovat ti nejlepší jezdci. Mají cit pro vnímání změn [v pneumatikách]."

img-responsive

Mercedes názorně ukazuje rozdíl mezi pneumatikami pro sezónu 2016 a 2017 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Ferrari bude s Pirelli testovat ještě čtyři, Mercedes pět dní a Red Bull šest dní. Rosberg se nechal slyšet, že chce s jízdou na nových pneumatikách "počkat, dokud to opravdu nebude užitečné."

Šéf Pirelli komentuje: "Je to na nich, ještě to není na pořadu dne. Doufám, že to v plánu bude, stejně jako jejich jména." Spokojený je jen s tím, že před příštím ročníkem mohou nový produkt konečně pořádně otestovat.

Plán Pirelli na testování širších pneumatik pro rok 2017

Plán Pirelli na testování širších pneumatik pro rok 2017 | zdroj: Pirelli

"Je to klíčové. Druh změn, které přijdou, nemůžete zvládnout bez řádného testování. Hovoříme o tom, že se výkonnost vozů zvýší o čtyři či pět sekund na kolo. Bez testování by to nemělo smysl. Nyní máme program, věnujeme se mu, a vše je v pořádku," dodává Provera.

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu