Key: Toro Rosso muselo kvůli motoru Ferrari vůz STR11 zcela předělat

Toro Rosso letos přechází od Renaultu na pohonné jednotky Ferrari. Technický ředitel James Key hovoří o tom, o jak náročnou výzvu v oblasti konstrukce nového monopostu STR11 šlo.

Konstruktéři Toro Rosso se až na konci loňské sezóny dozvěděli, že se vrací k motorům Ferrari, s nimiž jezdili v letech 2007 - 2013. To už měli ale velkou část vozu hotovou, a tato změna na jeho přípravy měla významný dopad.

"Změna v konstrukci byla ohromná. Šlo o něco úplně jiného. Snažili jsme se převzít filozofii toho, co jsme již měli navržené v oblasti aerodynamiky a mechaniky, a přizpůsobit to na instalaci Ferrari, spíše než abychom znova začínali, protože v říjnu / listopadu nemůžete začínat znova," vysvětluje Key.

"Ale důsledky byly enormní. Všichni pracovali dva až tři měsíce neuvěřitelně tvrdě, aby to společně dali dohromady. A nejde jen o tvar. Jde o specifikace všeho. Chladicí systémy jsou jiné, elektronika je jiné, mění se software, strategie managementu energie jsou pro nás také nové. Šlo tedy o celou řadu věcí, kterým jsme se museli přizpůsobit a naučit se je," pokračuje.

img-responsive

Bude letošní Toro Rosso poháněné Renaultem až o sekundu rychlejší? | foto: Scuderia Toro Rosso

Podle některých odhadů by nové Toro Rosso s loňskou pohonnou jednotkou Ferrari mohlo být až o sekundu rychlejší. Technický ředitel stáje z Faenzy, která se nachází nedaleko Maranella, to ale nechce konkretizovat: "Naše předpovědi se dost mění, jak se na povrch dostává více informací. Meziročně jedna sekunda je obrovský pokrok. Normálně byste očekávali celkem o dost méně."

"Pokud převedete veškerou aerodynamickou výkonnost, na kterou jsme přišli, pak by šlo o slušný krok. Motor představuje velký pokrok, ale musíme si počkat nejprve na trať, jak se tam bude všechno chovat a jestli z toho budeme schopni většinu dostat.

Všechno to je ale relevantní. Máme motor specifikace 2015, který u Ferrari představoval velký pokrok. Ostatní budou mít specifikaci 2016 a já nevím, kolik to bude dělat. I když tedy budeme moci dosáhnout slušného pokroku, tak to stejné může platit i pro ostatní. Budeme se muset podívat na tu výkonnost, ale pokud se splní ty nejlepší předpoklady, pak by to mohlo jít až o sekundové zlepšení," dodává Key.

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu