DISKUZE K ČLÁNKU Caterham dostal povolení závodit v roce 2015 s letošním autem, stále hledá kupce
Caterham dostal možnost závodit v příští sezóně Formule 1 s letošním vozem CT05. A stále hledá kupce, který by mu pomohl se dostat z finančních problémů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Caterham dostal povolení závodit v roce 2015 s letošním autem, stále hledá kupce
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Huhukoktejl
12:15 02.12.2014 193.228.234.XXXHmm Ještě k té rozpoutané debatě :-)
Shrňme si týmy, které jsme tu měli:
Týmy, které jsou v pohodě:
Ferrari, Red Bull, Williams, Mercedes, McLaren
Týmy, které jsou na hraně:
Toro Rosso a Force India (trochu míň na hraně, Toro Rosso prý opouští nějací významní sponzoři), Sauber (trochu víc na hraně), Lotus
Tým jednou nohou v krachu:
Caterham
Zkrachovalé týmy:
HRT a Marussia
...člověk by čekal, že do něčeho, co má takové příjmy se budou hrnout zájemci, že bude jezdit 13 týmů a další ještě budou čekat, aby se do první ligy motorsportu dostali. Bohužel jsme ve fázi, kdy to vlatně ani nikdo jezdit nechce. Náklady prvních několika týmů jsou tak obrovské, že nikdo další nemá v podstatě šanci naskočit úspěšně do rozjetého vlaku. Tímto stylem to skončí brzo u třetích aut, potom u čtvrtých, možná nějaká F1 dvou kategorií, jako tomu je v Moto GP ....vyhlídky: neradostné-
-
-
anonym
13:18 02.12.2014 37.188.131.XXXShrňmě si týmy, které jsme tu měli:
"A":
AAW Racing Team, Ace Garage - Rotherham, Adolf Brudes, AFM, AGS, Alan Brown, Alberto Uria, Alfa Romeo, Alfred Dattner, Allied Polymer Group, Amon, Andrea Moda Formula, André Guelfi, André Pilette, André Simon, Anglo-American Equipe, Antique Automobiles / Colin Crabbe Racing, Antonio Branca, Antonio Creus, Apollon, Archie Bryde, Arrows, Arthur Legat, Arthur Owen, Arzani-Volpini, Aston, Aston Martin, Atlantic Stable, ATS, ATS (Ita), Auto Motor und Sport, Automobiles Bugatti, Autosport Team Wolfgang Seidel
K dalším písmenkům pokračovat nebudu. Týmy přicházejí a odcházejí. Když měl kdysi organizátor pocit, že nemá kdo jezdit, vypsal šampionát pro vozy formule 2. Všechno se dá řešit a vůbec nepochybuji o tom, že až bude situace do té míry vážná, že si nějaké striktní řešení vyžádá, dojde k němu. Do té doby slabé týmy křičí, protože je v jejich zájmu křičet a úspěšné týmy všechny posílají k čertu, prototože je v jejich zájmu neposilovat soupeře.
Obvyklá hra.-
ala6
13:51 02.12.2014 82.44.180.XXXJenze tady je prave problem. Driv tm naskocil a po 5-ti zavodech sel pryc. Na to cekal dalsi tym aby si uzil svuj pokus. Dneska je to zakonzervovane - nikdo proste nechce naskocit. Presneji, asi by jich par bylo, ale nejsou ve stavu to udelat a pokud by nahodou byli, tak jim to FIA povoli vyhledove.
Ja bych chtel tymy, ktere privezou na trat vuz, ktery kdyz projde prejimkou tak jezdi. Splni-li 107% tak i zavodi. A za 14 dni muzeme videt treba uplne jiny tym (trebaze se stejnym autem), aby zkusil stesti.
-
-
-
-
-
Rostislav M.
10:05 02.12.2014 109.107.201.XXXNo jo, aby to ale nebylo tak, že nakonec bude soutěžit třeba pět týmů...každý se dvěma auty. Na druhou stranu by každý jezdec bodoval...
Jinak pokud se nepletu, tak v nějakých těch smlouvách se píše, že závodit by mělo vždy alespoň 20 vozů...ale tím si nejsem zcela jist. Tedy i malé, slabší týmy, jsou nejspíš pro F1 potřeba.-
rock
10:18 02.12.2014 37.188.131.XXXSlabší týmy potřeba jsou, ale tahle iniciativa musí přijít od organizátora a ne od účastníků. Co je to za -s odpuštěním- bordel, aby se účastník snažil upravit postupy a pravidla série tak, aby v ní prosperoval? Nebo se dokonce dovolával nějakých nároků, práv nebo úlev?
Je to utopie, ale týmy by neměly mít právo do čehokoliv mluvit. Jak do technických pravidel, tak do rozdělování financí. Týmy by si měly prostudovat pravidla a pak buď podat přihlášku nebo ne. Škoda, že to tak není.
-
-
Alfred
10:19 02.12.2014 78.41.168.XXXAno,tak by to mělo být, ovšem ten ansábl zaopatřovací stanicí je....jak jinak než trafiku za zásluhy mám brát tzv. "historical payment"? Ferrari dostane 90 melounů i kdyby nevyjelo žádný bod a s pevným podílem stejným pro všechny (42,7 mil.), Mercedes s Williamsem po 30 a něco by snad měl prý brát už i Red Bull.
Dost pokřivená báze na které by se mělo závodit....-
rock
10:45 02.12.2014 37.188.131.XXXByl bych raději, kdyby smlouvy, na základě kterých jsou tyhle peníze přidělovány, neexistovaly. Ale protože svět není ideální a ony existují, tak musím konstatovat, že jde o dvoustranné obchodní smlouvy, do kterých nikomu jinému než právě těm dvěma zúčastněným stranám nic není.
Jestliže si někdo není schopen ve své smlouvě vyhádat lepší podmínky, je to jeho problém.
Williams má uzavřenou smlouvu s Martini, která je na menší peníze než ta, kterou má Ferrari se Santanderem a (předpokládám že ještě pořád) s Philip Morrisem. Jak bys chtěl odbourat tuhle nespravedlnost, která vytváří rozdíly ještě větší?-
Alfred
11:02 02.12.2014 78.41.168.XXXJako promiň, srovnávat sponsorské smlouvy s těmi s pořadatelem bude už asi maličko mimo mísu, ne? Nehledě na to, že kdyby Williams pobíral od skřeta třeba jen 10 milionů jako Marussie, tak by také byl ve stejné situaci jako Marussie a o sponsorské smlouvě s Martini by si mohl nechat jen zdát.
Když se budu dívat na F1 jako biznis, tak ti dám za pravdu, když se se budu na F1 dívat jako na sport, tak se musím tvé argumentaci smát, promiň. Týmy si podaly přihlášky za jistých podmínek, které se měnili během období na které se zavázali účastnit ....a nikde nestálo, že motory budou stát tolik co "startovné" od skřeta.-
-
Alfred
11:42 02.12.2014 78.41.168.XXXJenže Williams nezaložil stáj loni, že jo a stejně jako Ferrari, i když ne zrovna ve stejné výši pobírá "historical payment" a tudíž měl ve spojení se špičkovým zázemím alespoň potenciál pro sponsory. Nemluvě o tom, že kdyby Williams vozil stejné body jako loni, tak se tam Martini dlouho neohřeje.
-
-
rock
11:53 02.12.2014 37.188.131.XXX"srovnávat sponsorské smlouvy s těmi s pořadatelem bude už asi maličko mimo mísu, ne?"
Zaprvé nejde o smlouvu s pořadatelem, ale jen s držitelem komerčních práv. A zadruhé, bavíme se o těch pasážích smluv, ve kterých jde o platbu za protislužbu - takže v čem je rozdíl od těch sponzorských?
"když se se budu na F1 dívat jako na sport"
Vzhledem k tomu, že v motoristickém sportu rozhodují peníze už od dob jeho vzniku na přelomu 18. a 19. st, tak koukat se na to jako na sport je sebeobelhávání.
Jako show, jako byznys, jako zábavu, jako adrenalin. Klidně. Ale sport? K smíchu.
-
-
-
-
-