Lotus s novým motorem přejde na benzín Petronasu: Renault se zlepší, ale Mercedes nedožene

Maldonado, Pastor

Maldonado, Pastor | foto: Lotus F1 Team

Podle majitele Lotusu Gerarda Lopeze jsou pohonné jednotky Mercedesu tak dobré, že přechod na ně nutností pro to, aby se tým mohl pohybovat na špici startovního roštu. Tým přejde na paliva Petronasu, v oblasti maziv však zůstane u Totalu.

Lotus se od příštího roku stává třetím zákazníkem Mercedesu poté, co McLaren odejde k Hondě. Německý výrobce má podle Lopeze natolik navrch proti konkurenčnímu Ferrari a Renaultu, že si zkrátka nemohli tuto příležitost nechat ujít.

"Mercedes má skutečně [nejlepší] motor - a očekáváme, že jej budou mít i nadále. Zkrátka odvedli nejlepší práci. A my jsme jedním z mála nezávislých týmů, které k tomuto motoru mohli mít přístup," uvádí Lopez pro Autosport.

"Myslím, že šlo pro tým o správnou volbu. Kdybychom ji neučinili, mnohem více lidí by se ptalo, zda tuto možnost máte. Renault se v této sezóně očividně trápí. Nemyslím si, že se budou tolik trápit i příští rok, ale také sei ani nemyslím, že tak rychle stáhnou Mercedes.

Pro nás šlo tedy o čistě výkonnostní rozhodnutí. Myslím, že Renault se už nyní příliš soustředí na jeden tým, nebo přinejmenším na dva týmy, pokud jde o testování na stolici atd. Tak už to zkrátka je, půjde pro nás o dobrou změnu," vysvětluje Lopez.

endless jewelry - lotus
Lotus v Austinu představí na bočnicích logo nového sponzora - Endless Jewelry
(foto: Lotus F1 Team)

Kromě motorů Mercedes bude Lotus využívat paliva Petronasu, maziva však bude i nadále dodávat
francouzský Total. Proč, to zdůvodňuje technický ředitel týmu - Nick Chester: "Těžko se ověřuje nový motor s odlišným palivem. Mercedes samozřejmě hodlá vyvíjet s Petronasem, kdybyste se tedy rozhodli pro odlišné palivo, nedostávali byste se do skvělé pozice.

Museli byste pak odvést ohromné množství práce navíc ve snaze provozovat vaše palivo na jejich dynamometru, proto přechod na palivo a motorový olej Petronasu dává mnohem větší smyslu," pokračuje Chester.

"Máme však opravdu dobré partnerství s Totalem a budeme je využívat pro všechna ostatní maziva. Převodovkové tuky a oleje tedy použijeme od Totalu, protože jsme s nimi během let vyvinuli spoustu dílů a bylo by to náročné přejít k někomu jinému," vysvětluje technický ředitel.

Lotus podle něj nebyl v pokušení následovat příklad Force Indie a převzít od Mercedesu celou zadní část včetně převodovky: "Uzavře vás to v oblasti geometrie zavěšení a na zádi auta a my máme v Enstone některé šikovné konstruktéry převodovek, proto jsme chtěli udržet náš vlastní vývoj."

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu