Formule 1 plánuje na rok 2009 drastické změny v aerodynamice, jedná se zejména o zmenšení aerodynamických komponentů.
Cílem velkého zásahu do pravidel je omezit podstatu odporu vzduchu a zlepšit podmínky pro předjíždění vozů.
Williams tvrdí, že s technického hlediska je tento krok nesporně zajímavý, ale z finančního už může mít pravidlo velký dopadl na uzavírání smluv se sponzory.
„Bude zajímavé, co z toho nakonec vzejde. Ale na druhou stranu se mi tady jedna věc nelíbí, musíme si ji vyjasnit,“ řekl Williams. „Rozhodnutí změnit aerodynamiku padlo na návrh Maxa Mosleyho, jenž se snažil snížit rychlost. Na nových pravidlech spolupracovali také inženýři.“
„Ale z marketingového hlediska musím říci jedno: zadní křídlo bude o 25% menší, podobně dopadnou i deflektory po stranách vozu. V podstatě to znamená, že se zmenší prostor, což je hodnota několika miliónů od sponzorů.“
„Kéž by to bylo jen pět nebo deset procent, ale pětadvacet. Přesně o tolik procent budou naše příjmy menší,“ dokončil Williams.
Frank Williams se bojí ztráty sponzorů
Frank Williams, spolumajitel stejnojmenné stáje, se obává ztráty zájmu sponzorů v příštím roce. Na vině je pravidlo menších přítlačných křídel, což může způsobit menší příděl financí až o 25%.
Další zprávy
-
Kouzelný David Copperfield? Několik žen tvrdí něco jiného, prý je obtěžoval!
-
Kouzelný David Copperfield? Několik žen tvrdí něco jiného, prý je obtěžoval!
-
Počasí na 14 dní: Meteorologové už vidí do příštího pracovního týdne
-
Anička Slováčková o boji s rakovinou: Nehraju si na hrdinku!
-
Fica čekají nejtěžší hodiny a dny, řekl Pellegrini po několika minutách s premiérem
-
Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu
-
Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu
-
Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak
-
Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl