Ten stejný motor, jaký dostal Caterham RS nyní dostal i Ariel Atom.
Atom je lehký vůz, na jehož trubkové konstrukci téměř chybí karoserie. Šetří se tak hmotnost.
Supersilný Atom byl, podobně jako Caterham, vyvinut společně se spoečností RS Performance a osazen stejným motorem. Jde o vidlicový osmiválec s nizoučkým objemem jen 2,4 litru. Díky tomu se může motor velmi dobře točit.
Jeho maximální výkon je totiž dosahován až v 10 000 otáčkách za minutu, což je u aut hodnota nevídaná. Jeho 500 koní na půltunu váhy spolehlivě převálcuje téměř jakéhokoliv konkurenta. Výjimky jsou dvě. Sesterský Catrham RS a Caparo T1.
Standardem je šestistupňová sekvenční předovoka a nutností je kontrola trakce.
Zbývá jen dodat, že sériový Atom s přeplňovaným dvoulitrem od Toytoty s výkonem 300 koní trhne stovku za 3 sekundy a zákldní verze s motorem 1,6 o výkonu 160 koní jede 100 za 4,4 sekundy.. Co udělá dalších 200, resp. 340 koní navíc... Adekvátním soupeřem mu pravděpodobně bude jen raketoplán a to ještě těžko...
Ariel Atom V8 - zběsilost na čtyřech kolech
Jen pár dní po představení velmi ostré verze Caterhamu s motorem o osmi válcích se se stejným motorem představuje i jiný malosériový výrobce lehoučkých vozů, Ariel a jeho model Atom. Osmiválec ho dostane do nové dmenze.
Další zprávy
-
V Evropě prudce stoupá počet případů spalniček. Nemoc ohrožuje miliony dětí
-
Zvrat v případu atentátu na Fica: Atentátník je na psychiatrii
-
Děsivý příběh: Chlapeček (4) spadl do kotlíku, ve kterém se vařil guláš
-
Helena Vondráčková prozradila, do kdy plánuje zpívat!
-
Svět má pandemii covidu za sebou. Vědci zjistili, jakou stopu v lidstvu zanechal
-
TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?