Bude tvar přední části vozu klíčem k úspěchu?

Red Bull

Red Bull | foto: GEPA pictures GmbH

Přestože se monoposty pro sezonu 2007 na první pohled svým tvarem výrazně neliší, klíčový faktor pro úspěch nebo neúspěch v boji s konkurenty možná skrývá průřez přední části monopostu.

Jak už naznačil Adrian Newey při popisu nového vozu stáje Red Bull Racing, rozhodl se použít některé osvědčené prvky ze svého předchozího působení u McLarenu, nespecifikoval však které. Na první pohled je však jasné, že ve tvaru přední části se drží svého konceptu i nadále.

Technický ředitel Renaultu Bob Bell se zmínil o tvaru přední části monokoku přímo a upozornil na rozličné konstrukční možnosti. Průřez je podle svého tvaru označován jako kýl a Renault volil osvědčený “V kýl“ (více zde), většina soupeřů dál setrvává u nulového kýlu, který je sice aerodynamicky nejvýhodnější, ale konstruktéři mají v jeho případě omezené možnosti při návrhu předních náprav.

Věhlasný Adrian Newey přišel dokonce v případě RB3 s starším dvojitým V kýlem, který použil u úspěšného McLarenu MP4-17. Která ze tří variant bude nakonec nejvýhodnější? To je otázka, na kterou přinese odpověď až úvod sezony, ale z teoretických předpokladů se dá usuzovat, že dvojitý V kýl by mohl být správnou cestou.

Všechny zainteresované strany se shodují na tom, že v letošní sezoně bude hrát prim ta stáj, která nejlépe využije potenciálu stejných pneumatik Bridgestone. Dvojitý V kýl je z uvedených řešení nejtěžší a nabízí nejlepší konstrukční možnosti pro řešení přední nápravy.

Pokud se předpoklady potvrdí, bude mít RB3 sice o něco horší aerodynamickou účinnost, zato by měl mít výrazně lepší mechanickou přilnavost na přední nápravě, což může být na závodních okruzích cennou devizou, především pak na studených gumách...

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu