Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn | foto: Aston Martin

Dešťové kapky se v sobotu nekonaly, za příjemného počasí si piloti vyzkoušeli naposledy nástrahy trati v Suzuce, aby byli připraveni na následující kvalifikaci.

Na rozdíl od proměnlivého včerejšího odpoledne se teploty poněkud zvedly (vzduch 18°C, trať 25°C, 68 % vlhkost vzduchu a vítr 3,2 km/h), takže piloti tentokrát nečekali a prakticky ihned po zahájení odpočtu se na trať vydali kompletní týmy Red Bullu, Ferrari, Haasu a Sauberu. První dva jmenované na středně tvrdé směsi, ostatní začaly rovnou na měkké. 

První čas stanovil Verstappen (1:30,265), ale vzápětí ho na měkké překonal Hamilton (1:30,065), jehož výkon byl dlouho měřítkem pro ostatní. Po čtyřech minutách se podíval za okraj vlásenky Magnussen, ale naštěstí bez následků. Krátce po něm si stěžovali piloti Red Bullu: Verstappen na vibrující zrcátka, Pérez na vibrace - Mexičan v závěru tréninku rovněž laboroval s levým zrcátkem. Verstappen v průběhu tréninkové hodiny označil vůz za lehce nedotáčivý. 

Kritickým místem pro několik pilotů byl výjezd ze zatáčky Degner před nájezdem pod most - perné chvilky tu zažili oslavenec Piastri (vše nejlepší k 23. narozeninám), jeho týmový kolega Norris, dále Stroll a Hülkenberg. Nervy fanoušků prověřil také Ricciardo, jemuž se na začátku druhé čtvrthodinky povedly hodiny s výletem mimo trať při výjezdu ze zatáčky 2.

V prostřední části se týmy rozhodly pro delší pasáže, přičemž nejpilnější byli piloti Ferrari, kteří odkroužili svorně 20 kol. V závěru jako vůbec poslední nasadili měkké pneumatiky, ale nejspíš je nestačili dostatečně zahřát, protože se ztratili uprostřed pole. Naproti tomu Aston Martin jako jediný vyzkoušel stint na tvrdé směsi a Strollovi byl dokonce na této sadě započítán jeho nejlepší výsledek.

Potěšitelné je, že mechanici Williamsu stačili dát dohromady poškozený Sargeantův vůz, takže jsme na trati viděli všech 20 vozů. 

Závěrečná čtvrthodina se nesla v duchu kvalifikačních simulací a bez větších potíží ji ovládli Verstappen a Pérez. Russell, jenž prakticky celý trénink seděl na chvostu výsledkové listiny, jako první v této pasáži stanovil svůj nejlepší výsledek, na nějž jeho týmový kolega nedokázal odpovědět.

GP Japonska (Suzuka International Racing)3. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 1 Max VERSTAPPEN nldOracle Red Bull Racing1:29,563
2. 11 Sergio PÉREZ mexOracle Red Bull Racing1:29,832
3. 63 George RUSSELL gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:29,918
4. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:30,037
5. 14 Fernando ALONSO espAston Martin Aramco F1 Team1:30,082
6. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:30,137
7. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Ferrari1:30,171
8. 81 Oscar PIASTRI ausMcLaren F1 Team1:30,226
9. 22 Juki CUNODA jpnVisa Cash App RB Formula One T1:30,341
10. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:31,383
11. 23 Alexander ALBON thaWilliams Racing1:30,533
12. 77 Valtteri BOTTAS finStake F1 Team Kick Sauber1:30,546
13. 3 Daniel RICCIARDO ausVisa Cash App RB Formula One T1:30,682
14. 31 Esteban OCON fraBWT Alpine F1 Team1:31,022
15. 24 Guanyu ZHOU chnStake F1 Team Kick Sauber1:31,067
16. 27 Nico HÜLKENBERG deuMoneyGram Haas F1 Team1:31,139
17. 10 Pierre GASLY fraBWT Alpine F1 Team1:31,141
18. 18 Lance STROLL canAston Martin Aramco F1 Team1:31,342
19. 2 Logan SARGEANT usaWilliams Racing1:31,452
20. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMoneyGram Haas F1 Team1:31,462

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu