Jak jsme již předeslali v úvodu článku, ten kdo si chce pořídit motocykl bude dozajista řešit otázku financí. Konečná cena u motocyklu je pro každého z nás směrodatná a při konečné koupi motocyklu může hrát roli nesčetně parametrů. Jedním z hlavních činitelů, který ovlivňuje kupujícího je cena. Pokud vzpomeneme namátkou ostatní faktory, tak je to především značka, zdvihový objem, rok výroby, výkon, barva, hmotnost, počet válců, země původu, počet majitelů, kolik má motocykl najeto a v neposlední řadě typ motocyklu (máme na mysli jestli se jedná o supersport, neháč, cestovní motocykl, enduro, choper atd.).
Jinou pravdou je, že pokud se začneme zajímat o konečnou cenu motocyklu, musíme k ní ještě připočíst náklady za přepsání motocyklu (pokud se jedná o ojetý motocykl) a po sléze pojištění. Další náklady tzv. skryté jsou tehdy, kdy si pořídíte motocykl a potom musíte investovat nějaký ten obnos navíc do nutných oprav nebo nutných servisních intervalů. Tyto informace si je dobré zjistit ihned na začátku při koupi motocyklu, protože ve finále můžete o ceně jednoznačně licitovat. A pozor, není nikde psáno, že při koupi motocyklu nového zaplatíte také předepsanou cenu. Pokud budete s prodejcem vyjednávat a jste v této činnosti dostatečně obratní, můžete docílit až 10 % z původní ceny.
Motocykl je pro většinu z nás záležitostí sezónní. Pokud se zaměříme na nové motocykly, tak každoročně většina světových výrobců dodává na trh nové modely své značky (pokud ne každý rok, tak každý druhý). Jedná se zejména o japonské výrobce, kteří jsou na světovích trzích dominantní a tímto si svoji pozici snaží uchovat. Ceny takových motocyklů jsou stanoveny a těžko se s nimi pohybuje samotným prodejcům při uvedení na trh. Po roce je situace zase jiná, jednak motocykl slevní a to zejména v zimním období a také proto, že jestli se chystá na trh, nebo je už uveden, nový model jde cena podstatně dolů. Nehledě na to, že k novému motocyklu můžete získat nějaké to originální příslušenství a také platnou zákonnou záruku.
V případě ojetých motocyklů je ta výhoda, že cena je značně závislá, jestli se motocykl prodává před sezonou nebo po ní. Rozdíl v ceně u takových motocyklů může dělat až 30 % ale nikde není napsáno, že to může být méně nebo podstatně více. Pokud někdo sleduje prodejní servery ojetých motocyklů, tak si tohoto sezónního jevu dozajista všimnul. Podzimní nebo zimní období je co se týče ceny jednoznačně výhodnější než letní. Na druhou stranu, ten kdo se rozhodne pro koupi motocyklu v zimě bude ošizen o dobré podmínky počasí, tak aby si mohl motocykl dostatečně vyzkoušet. Další důležitá věc je zda byl motocykl dobře zazimován a jestli před "uvedením do zimního spánku" byly provedeny základní servisní úkony (baterie, olej atd.). Ti lepší prodávající doloží servisní prohlídky účty nebo servisní knihou, což by mělo být samozřejmostí pokud se jedná o seriózního člověka.
Závěrem lze shrnout to jestli motocykl koupit v létě nebo v zimě do jedné věty. Pokud chcete ušetřit, tak jednoznačně zima tou pravou dobou pro vás. Pokud vám na ceně nezáleží, tak předsezónní doba bude ta pravá. Na trhu budou novinky od prodejců a každý se v jejich prodeji bude předhánět o vaši přízeň. Ať je to tak nebo tak, nakonec bude záležet aby jste byli spokojeni a bezpečně dojeli tam kam chcete. Doufáme, že vám předchozí řádky pomohli a by jste se v cenové politice prodejců nových ale i ojetých motocyklů trochu zorientovali.