Tovární Ford jede naposledy do Le Mans. Prozradil něco ze zákulisí

Speciální barevné provedení závodních vozů týmu Ford Chip Ganassi Racing oslavuje minulé i současné úspěchy značky v Le Mans
Speciální barevné provedení závodních vozů týmu Ford Chip Ganassi Racing oslavuje minulé i současné úspěchy značky v Le Mans, foto: Ford
Daniel Šupa 7. června 2019 00:00
Sdílej:

Bojové linie byly vyznačeny a Le Mans se chystá na historický souboj ve třídě GTE. Padesát let po vítězném tažení Fordu v Le Mans už nejde jen o souboj Ford vs. Ferrari. Je to Ford versus Ferrari, BMW, Aston Martin, Corvette a Porsche. Bude to souboj šesti titánů a tým Ford Chip Ganassi Racing je opět připraven dát do něj vše.

„Pro tým Ford je to poslední Le Mans, proto bude určitě hodně emotivní,“ řekl Mark Rushbrook, ředitel Ford Performance Motorsport. „V tomto programu jsme si dali za cíl vrátit se do Le Mans po padesáti letech po našem prvním vítězství a znovu stanout na nejvyšší příčce, což se nám podařilo na první pokus. Ať to letos dopadne jakkoliv, byla to úžasná jízda.“

Ford je jediná značka, která za poslední tři roky pokaždé dosáhla na stupně vítězů ve třídě GTE Pro. Tovární vozy pro letošní rok dostaly speciální zbarvení, které připomíná předchozí úspěchy Fordu v Le Mans, a za jejich volanty opět usednou osvědčené posádky.

Ford GT se startovním číslem 66 ponese černé zbarvení, které odráží barvy vítězného vozu z roku 1966. Pilotovat ho budou Stefan Mücke z Německa, Olivier Pla z Francie a Billy Johnson z USA.

Vítězný Ford GT40 z Le Mans 1967 připomene vůz č. 67, za jehož volantem se budou střídat Andy Priaulx, Harry Tincknell (oba z Velké Británie) a Jonathan Bomarito (USA).

Ford GT se startovním číslem 68 je nejaktuálnějším vítězem Le Mans, pod šachovnicovým praporkem projel jako první v roce 2016. Letos ponese stejné zbarvení jako tehdy a jeho posádku tvoří trojice Dirk Müller (Německo), Joey Hand (USA) a Sébastien Bourdais (Francie).

Ford GT č. 69 s posádkou ve složení Scott Dixon (Nový Zéland), Ryan Briscoe (Austrálie) a Richard Westbrook (Velká Británie) je inspirován Fordem GT40, který v roce 1966 dojel na druhém místě. Ford tehdy obsadil všechna tři místa na stupních vítězů.

Ford GT se startovním číslem 85 nasadí soukromý tým Keating Motorsports ve třídě GTE Am. Jeho grafické provedení bude mít stejný design jako na čtyřech továrních Fordech, ale ve výrazných barvách titulárního sponzora Wynn’s. Za jeho volantem se vystřídají Ben Keating z USA, Jeroen Bleekemolen z Nizozemska a Felipe Fraga z Brazílie.

87. ročník závodu 24 hodin Le Mans startuje v sobotu 15. června v 15.00.

TISKOVÁ ZPRÁVA FORDMEDIA.CZ

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.