Úvodní podnik šampionátu European Le Mans Series na okruhu Silverstone má první vítěze. V hlavní kategorii LMP2 si pro vítězství dojel tým United Autosport, když Filipe Albuquerque dvě minuty před cílem předjel do té doby vedoucího Rya Hirakawu.
Do čtyřhodinového závodu odstartoval z pole-position vůz týmu Dragonspeed, ale pozdější technické potíže odsoudily trojici Lappiere, Hanley, Hedman k roli „opozdilců“ a do cíle dojeli na desátém místě se ztrátou šesti kol.
V závěrečné části závodu se na čele usadil prototyp Oreca týmu G-Drive. Japonec Ryo Hirakawa se však trápil na opotřebovaných pneumatikách a v posledních patnácti minutách se jeho náskok před Albuquerquem rapidně snižoval. V dalších minutách už byl prototyp Ligier těsně za Hirakawou a přesně dvě minuty před koncem Albuquerque zaútočil – úspěšně.
Portugalec projel cílem s náskokem 6,3 vteřiny a společně s kolegy Williamem Owenem a Hugem de Sadeleerem slavil první letošní vítězství. Hirakawa, Memo Rojas a Leo Roussel se museli smířit s druhou příčkou. S půlminutovým odstupem za vítězem dojel tým High Class Racing s prototypem Dallara a dvojicí Dennis Andersen a Anders Fjordbach.
Radost týmu United Autosport panovala i v kategorii LMP3, kde si pro jasné vítězství dojeli s Ligierem JS P3 Sean Rayhall a John Falb s náskokem 41 vteřin před domácí stájí 360 Racing s Rossem Kaiserem, Anthonym Wellsem a Terrencem Woodwardem. Bronzovou příčku bral tým Ultimate (François Hériau, Jean-Baptiste Lahaye, Matthieu Lahaye).
Debut týmu TF Sport v ELMS s vozem Aston Martin GTE dopadl na výbornou. Dvojici Salih Yoluc a Euan Hankey pomáhal ve čtyřhodinovce rychlík Nicki Thiim a do cíle dojeli na prvním místě s náskokem jednoho kola před Porsche Mattea Cairoliho, Joëla Camathiase a Christiana Rieda z týmu Proton Competition. Poslední příčku na stupních vítězů obsadili Ross Gunn, Andrew Howard a Darren Turner s Astonem Martin týmu Beechdean AMR.
Výsledky závodu
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.