Z mnoha protichůdných tvrzení a zpráv však vystupuje na povrch poněkud nepříjemná druhá strana záležitosti spojené s konkurzním řízením.
O koupi seriálu se vážně uchází již od konce loňské sezony trojice šéfů týmů, kteří založili konsorcium Open Wheel Racing Series (OWRS). Paul Gentilozzi, Gerald Forsythe a Kevin Kalkhoven nyní reagují na zprávy o nabídce konkurenčního formulového seriálu IRL IndyCar a snaží se zabránit definitivnímu konci Champ Car.
OWRS má v úmyslu podat u soudu, řešícího bankrot seriálu, žádost o koupi akcií a dokumentů 23. ledna, kdy vyprší lhůta pro podání nabídek. Ale v minulém týdnu připustilo vedení IRL IndyCar, že hodlá nabídku OWRS převýšit.
„Získáním podrobných podkladů a celkového obrazu o Champ Car jsme strávili šest měsíců. Máme vypracovaný marketingový plán pro úspěšné pokračování seriálu, sledovaného miliony příznivců v Severní Americe i jinde,“ tvrdí Paul Gentilozzi, šéf stáje Rocketsports. Dodal, že i když bude cena v nabídce šéfů IRL vyšší, nemusí být pro Champ Car nevyhnutně výhodnější.
Situaci poněkud ostřeji objasňuje Kevin Kalkhoven, spolumajitel týmu PK Racing. „Pochybuji, že je cílem IRL pokračování Champ Car. Podle mého mínění jim jde jen o jedno, zničit seriál. Výsledkem by bylo několik stovek lidí bez práce a miliony fanoušků bez možnosti sledovat jedny z nejvyrovnanějších závodů na světě,“ tvrdí Kalkhoven.
Názor spolumajitele PK Racing, ať už je ovlivněn tím, že sám má v seriálu osobní zájem, je velmi realistický a odráží asi pravdivou skutečnost. IRL již dlouho vyhlašuje svoji expanzi na klasické okruhy. Převzetí smluv a práv na straně jedné, spolu se zánikem konkurence na straně druhé, by tento krok výrazně usnadnilo.
Zdá se tedy, že nabídka vedení seriálu IRL IndyCar je spíše obchodním tahem, než snahou o zachování ekonomickými problémy zmítané Champ Car.
„Pokud bych to měl zrekapitulovat, IRL chce pohřbívat, OWRS chce budovat, to je ten základní rozdíl,“ dodává Kalkhoven.
Foto: Archiv