„Měkčí pneumatiky přinesou lepší přilnavost a rychlost, zároveň se rychle opotřebují,“ vysvětloval Tony Kanaan výhody nového pravidla. „Naše závody jsou už tak vyrovnané a zajímavé, ale teď to bude ještě lepší.“
Do plánování strategie tak vstupuje nový element, použít pneumatiky a být rychlý na počátku, nebo si je nechat k důležitému závěru. Stratégové budou mít zamotané hlavy, diváci budou mít na co koukat.
„Bridgestone přinesl tyto pneumatiky do Champ Car v roce 2004, od té doby byl stejný systém použit i v jiných disciplínách a setkal se s úspěchem. Předpokládáme, že v IndyCar uspěje též,“ uvedl výkonný ředitel Firestone Al Speyer. „Jde o hodně práce, vývoj testy a zkušební jízdy na různých okruzích. Ale věříme, stejně jako mnoho lidí, že alternativní pneumatiky zatraktivní sérii IndyCar.“
„Myslím, že série bude naprosto jiná, změní jí to, myšlení inženýrů a jezdců se musí uzpůsobit této novince,“ komentoval Graham Rahal nejzásadnější změnu letošního ročníku. „Pro porovnání, řízení vozu Champ Car na červených pneumatikách bylo naprosto jiné. Auto se chovalo úplně jinak. Bude to pro nás nová výzva.“