Na začátku letošní sezony přišel Paul Tracy do týmu Player's Forsythe ze zaniknuvšího týmu Kool Green, kde byl v roce 2002 stájovým kolegou Daria Franchittiho. Franchitti ale odešel do konkurenční série IRL a spolu s ním další skvělí závodníci.
První závod sezony hostil městský okruh v St.Petersburgu na Floridě. Tracymu se ve volných trenincích docela dařilo a nakonec si vyjel i druhé místo na startu. Své první pole-position si vyjel nováček Sebastien Bourdais, který určitě všechny překvapil. Bourdais ale neudržel nervy a vedení dlouho a kontaktoval zeď. Paul Tracy už měl před sebou volnou cestu a mohl se radovat ze svého prvního vítězství v sezoně.
Na druhý závod se šampionát přetěhoval do Mexika. Na okruhu v Monterrey Tracy startoval opět z druhého místa. Na pole-position se ocitl opět Bourdais, kterého ale Tracy během závodu zdolal a dojel si pro druhé vítězství v sezoně. Bourdais opět nedojel.
Třetí závod sezony se uskutečnil na městském okruhu v Long Beach. Z prvního místa startoval Michel Jourdain jr. Dokonce celý závod vedl, ale mechanická závada 7 ko před cílem ho vyřadila ze hry a Tracy, který opět startoval z druhého místa se mohl už po třetí za sebou radovat z vítězství. Druhý dojel Fernandez, třetí Junqueira.
Na čtvrtý závod se šampionát stěhoval do Ervopy, konkrétně do Anglie na okruh Brands hatch, kam šampionát zamířil vůbec poprvé. Až do této chvíle byl Tracy suveréně v čele mistrovství a po skvěle zvládnuté kvalifikaci by si nikdo nedovolil tipnout jiného vítěze, než právě jeho. Závod však skončil trochu jinak. Ve 118 kole ze 165 se zakouřilo z Tracyho vozu a to znamenalo konec nadějí v anglickém závodě.
První double sezony získal tým Newman/Hass, když Bourdais dojel do cíle před Junqueirou. Třetí dojel mexičan Mario Dominguez.
Už týden po závodě v Brands Hatch usedli závodníci opět do svých kokpitů. Německý okruh Lausitzring hostil vůbec první letošní závod na ovále. Zde se ale Tracymu dlouho nedařilo najít správné nastavení a do závodu odstartoval až ze šestnáctého místa. Problémy týmu Forsythe se odrazily i na Patricku Carpentierovi, který stál na startu ještě o jedno místo za Tracym. Od vítěze závodu Sebastiena Bourdaise dostal Tracy "za odměnu" dvě kola a do cíle dojel nakonec dvanáctý.
Po závodě na Lausitzringu se série vrátila opět domů do Ameriky. Konkrétně na slavný ovál v Milwaukee, za umělého osvětlení. Tuto vymoženost si pořadatelé okopírovali z automobilové oválové série NASCAR. Tracy se kvalifikoval sice jako třetí, ale po chybě, kterou v závodě udělal musel svěřit svůj vůz do péče mechaniků a tím ztratil jedno kolo. Nakonec dojel dvanáctý a získal alespoň jeden bod.
Po dvou závodech na oválech se jezdci a týmy stěhovali na okruh Laguna Seca. Kolem okruhu neroste tráva, ale v okolí trati se vyskytuje pouze písek. Stačí malá chybička a už se nevyhrabete... Na startu se v první objevil vůz týmu Forsythe, konkrétně patrick Carpentier. Druhý startoval Junqueira a třetí Tracy. První strat se ovšem nepovedl, protože tracy vystartoval o něco dříve a narazil do svého týmového kolegy. Druhý start se již povedl a do cíle dojeli první tři jezdci ve stejném pořadí, jako na startu.
Osmý závod sezony hoszil americký okruh v Portlandu. Po zajetí nejrychlejšího času v kavlifikaci Tracy úmyslně překážel ostatním jezdcům na trati. Tracyho už nikdo nedokázal překonat a vyjel si tak svou druhou pole-position v sezoně. Až na čtvrý pokus se podařilo odstartovat a Jourdain se dostal před Tracyho na první místo. Při zastávce v boxech ve 44.kole ale Tracy zkřížil cestu a vysloužil si penalizaci. Michel Jourdain Jr. ale na nic nečekal a bezhlavě zaútočil na Tracyho. manévr se mu al nepovedl a skončil na chvostu závodního pole. Tracy nakonec dojel druhý za mexičanem Adrianem Fernandezem.
Devátý závod v Clevelandu se jel stejně jako v Milwaukee pod umělým osvětlením. Na pole-position stál francouzský závodník Bourdais a vedle něho Tracy a za ním Carpentier. Bourdais viděl jako první z jezdců šachovnicový praporek. Druhý dojel Tracy a před Carpentiera se nakonec ještě v klínil Bruno Junqueira.
Na desátý závod sezony se týmy přesunuly do Kandy. Na městském okruhu v Torontu kraloval jak v kvalifikaci,tak v závodě domácí závodník Paul Tracy. Z ním dojel do cíle Michel Jourdain jr. a zaním oba jezdci týmu Newmann/Hass v pořadí Junqueira, Bourdais. Tak jako většina letošních závodů v ulicích města byl i závod v Torontu poměrně nudný.
Pravý opak závodu v Torontu byl v jiném kanadském městě-ve Vancouveru. Do závodu odstartovalo pouze 17 vozů, protože oba závodníci týmu Dale Coyne Racing - Gualter Salles a Geoff Boss- z nepochopitelných důvodů havarovali již v zahřívacím kole. Hned v první zatáčce zaútočil Bourdais bezhlavě na Morena a vyřadil tak zkušeného veterána ze závodu. Moreno přitom startoval ze třetího místa a v závodě pomýšlel alespoň na stupně vítězů. Paul Tracy opět prokázal své zkušenosti a způsobem start cíl vyhrál kanadský závod.
Dvanáctý závod sezony na přírodním okruhu v Elkhart Lake byl kvůli dešti a špatné viditelnosti odstartován za Peace Carem. Závod měl být odložen na další den, ale nakonec se navečer odstartovalo. V první zatáčce havaroval Tracy a způsobli hromadnou kolizi, po které skončili Jourdain a Monteiro. Bruno junqueira vyhrál s přehledem a ujal se celkového vedení v šampionátu.
Tracyho odezva na sebe ale nenechala dlouho čekat. Ve třináctém podniku sezony v Mid-Ohiu si vjel pole-position a opět bezpečně zvítězil. Bruna Junqueiru ve třináctém kole sestřeli Oriol Servia, ale přesto Junqueira pokračoval v závodě. Bohužel to ale nstačilo ani na jeden jediný bod, když skončil na nevděčném třináctém místě. Skvěle si v závodě vedli oba závodníci týmu Spirit -Ryan Hunter-Reay a Jimmy Vasser. Hunter-Reay dojel do cíle třetí hned za dvojicí z týmu Forsythe. Jimmy Vasser to však se svojí agresivitou přehnal a ze čtvrtého místa havaroval.
Kanadský Montreal hostil čtrnáctý závod sezony, na kterém se chtěl předvést Paul Tracy. Bohužel nedokázal vyladit své brzdy a do závodu odstartoval z osmého místa. Tracy najížděl do posledního kola ze třetího místa, ovšem v poslední zatáčce mu došlo palivo a byl rád i za šesté místo. Bruno Junqueira se však dvakrát v závodě blýskl hodinami a nakonec dojel na třináctém místě.
Patnáctý závod v ulicích Denveru byl jubilejní 350. pro tým Nenwman/Hass. Oba svěřenci udělali svým šéfům velkou radost, když zíkali double. Vyhrál junqueira, druhý Bourdais a třetí Servia. Na Tracyho zbylo čtvrté místo. Drama v boxech zažil Ryan Hunter-Reay a jeho mechanici. Hunter-Reay vyrazil z boxů dříve než mechanici stačili vyndat hadici. Tu přetrhl a na vůz se vylil methanol. přestože vůz začal hořet, mechanici naštěstí vše rychle uhasili a nikdo nebyl zraněn.
Závod v ulicích Miami se jel po druhé v historii a z prvního místa odstartoval mexičan Adrian Fernandez, který letos vyhrál závod v Portlandu. V 69. kole se srazil Bourdais s Tracym a oba jezdci vypadli ze závodu. Závod vyhrál Mario Dominguez a druhý dojel Roberto Moreno, který tak zajistil týmu Herdez double. Bruno Junqueira dojel na devátém místě.
Sedmnáctý závod se jel v Mexiku. Na okruhu v Mexico City se představil domácí jezdec Louis Diaz, kterého ale ve 12.kole zradil vůz a musel odstoupit. Další vítězství do sbírky si pripsal Tracy a jelikož Junqueira dojel až na sedmém místě, získal Tracy nad Junqueirou 29bodový náskok.
V osmnáctém podniku sezony v Australském Qeenslandu se ve skvělé formě předvedl Junqueira s Bourdaisem. oba jezdci si zíkali náskok, ale první kapky poslali Bourdaise do zdi. Bruno Junqueira nakonec udělal ze šestého místa chybu a rozbil svůj vůz o bariéru z pneumatik. Toto byl klíčový moment sezony. I bez ohledu na to jak Tracy v závodě dopadl přišel Junqueira o jakoukoliv šanci na zisk titulu.
Tracy se tedy mohl radovat už závod před posledním závodem sezony na superovále ve Fontaně. Doufejme, že závod ve Fontaně nebude nudný, a že se Tracy bude alespoň snažit dokázat, že mu titul zaslouženě patří. Je pravda, že to Tracy ukázal během sezony, ale...