Osobnosti vítají povinné zastávky

ar1, 21. srpna 2003, 21:52 Google+

Povinné zastávky v boxech, které začnou F3000 platit od nadcházejícího závodu na Hungaroringu, se mezi...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

osobnostmi českého automobilového sportu setkaly s převážně pozitivními ohlasy, přestože pro týmy to bude náročnější.

Jarek Janiš: "Osobně se na zastávky těším, bude to něco nového. Samozřejmě, jednou to může pomoci a jinde ne, ale je to nyní součást závodů a bude to pro všechny stejné. Z pohledu jezdce asi bude nejtěžší dodržet rychlostní limit v boxech, protože se budeme muset orientovat podle údajů z displeje a regulovat rychlost sami. V ostatních kategoriích většinou pouze zmáčknete tlačítko a vůz si hlídá rychlost sám."

Tomáš Enge: "Nové pravidlo se mi líbí, myslím, že bude dobré pro diváky i pro jezdce samotné. Ze závodů ALMS dobře vím, jak jsou zastávky pro diváky atraktivní a jak mohou ovlivnit výsledky závodu. Mrzí mě jen jedna věc, že k tomuto kroku nedošlo dříve. Byl bych rád, kdyby se pitstopy používaly už za mého působení v F3000."

Antonín Charouz, manažer Jarka Janiše a Tomáše Engeho: "Zastávky vítám, protože pro diváky na trati i u televizních obrazovek to bude určitě zatraktivnění závodů. V F3000 je předjíždění obtížné a závody byly někdy až příliš nudné, určitě to povede k jejich oživení. Pro jezdce to zároveň bude dobrá škola, formule 3000 má být přípravou pro F1, kde zastávky v boxech často rozhodují závody a totéž nyní bude platit i pro F3000."

Igor Salaquarda, šéf týmu Superfund I.S.R. Charouz: "V přípravě jsme udělali maximum, uvidíme, jaký budou mít zastávky efekt. V boxové uličce je dost málo místa a také vůz není uzpůsobený na rychlé měnění pneumatik, to platí hlavně pro matky a náboje. Dohodlo se ale, že to zkusíme a podmínky budou pro všechny stejné."

Nick Wasyliw, závodní inženýr Jarka Janiše: "Nepochybně jde o krok, který potěší diváky, protože závody by měly být zajímavější. Nejsem si však jist, že je to dobrý krok pro jezdce, protože F3000 je pro mladé kluky, kteří by měli ukázat svou čistou rychlost a tento faktor nyní bude částečně zastíněn prací týmu. Tato změna samozřejmě trochu ovlivní i chod týmu, v průběhu závodu budeme muset pečlivě sledovat situaci na trati. Teoreticky platí, že pozdější zastávka je lepší, ale bude záležet na konkrétní situaci, postavení v závodu, počasí atd. Na rozdíl od F1, kde o zastávkách rozhoduje množství paliva, je v F3000 podstatně větší prostor pro čas zastávky. Nové pravidlo také ovlivní nastavování vozů, neboť v minulosti jste počítali jen s jednou sadou pneumatik na závod."

Ivo Horn, technický ředitel týmu MENX, šampionát FIA GT: "Pro týmy to bude určitě náročnější a možná jim to i trochu zvedne náklady. Na druhou stranu pro fanoušky budou závody zajímavější. Zastávky vždy mohou promíchat pořadí, může se stát cokoliv a navíc se nepochybně otevře i prostor pro strategické hrátky. Podle okruhu se asi bude lišit i chování pneumatik, někde bude lepší dřívější, jinde pozdější zastávka, takže inženýři budou mít určitě nad čím přemýšlet. Zjednodušeně řečeno, z pohledu šéfa týmu bych ze zastávek neměl radost, z pohledu fanouška bych je naopak uvítal!"

www.jarek-janis.cz
Vytisknout

Diskuze: Osobnosti vítají povinné zastávky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Janiš bude v Maďarsku bez týmového kolegy - anotační foto

Janiš bude v Maďarsku bez týmového kolegy

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud