Kolik vydělávají luxusní automobilky? Takové částky byste zřejmě nečekali

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 15. srpna 2018, 15:59 Google+

Cílem každé společnosti, včetně těch v automobilovém průmyslu, je generovat zisk. Pokud by vás ale zajímalo, komu to jde nejlépe, pak vás zřejmě nepřekvapí, že výrobcům prémiových sportovních vozidel. Naopak překvapivým však může být zjištění, kolik si vlastně automobilka dokáže na jednom autě vydělat. Rozdíly jsou zde totiž obrovské.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Oficiální snímky nového Ferrari 488 Pista

Oficiální snímky nového Ferrari 488 Pista | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Zatímco některé automobilky dokáží získat z každého prodaného vozu až neuvěřitelné sumy, na trhu se najdou i automobilky, které na svých vozech celkem slušně prodělávají. 

Jak si která automobilka vede se proto rozhodl zjistit německý profesor ekonomiky Ferdinand Dudenhöffer, který se pokusil spočítat provozní zisky za jeden prodaný automobil. A my jsme si celkem jisti, že vás jeho výsledky překvapí.

Na absolutní špičce se umístila automobilka Ferrari, která dokázala na každém prodaném voze v první polovině tohoto roku vydělat cca 69 000 euro, tedy cca 1.18 milionu korun. To je skutečně hodně, ovšem nezapomínejme, že vozy Ferrari patří k těm nejdražším na světě a velkou část konečné ceny tvoří různé příplatky a doplňky, díky kterým se budoucí majitelé snaží docílit unikátního vzhledu. A právě peníze utracené na personalizaci pak tvoří na příjmech automobilky významný podíl.

Na druhém místě se s výrazným odstupem umístila automobilka Porsche, která dokázala za stejné období tohoto roku vydělat na jednom voze v průměru necelých 17 000 euro, tedy cca 438 000 Kč. Rozdíl mezi prvním a druhým místem je obrovský, ale my si musíme uvědomit, že Porsche nabízí oproti Ferrari podstatně dostupnější vozy. A navíc jich celkově prodává poměrně velké množství.

Další německé automobilky, jako Audi, BMW nebo Mercedes-Benz, dokáží na svých vozech vydělat v průměru okolo 3 500 euro, tedy cca 90 000 Kč. To sice není žádný zázrak, ovšem portfolia těchto značek jsou pestrá a prodeje jsou ještě častější.

img-responsive

Nové BMW i8 Roadster a nové BMW i8 Coupé | foto: BMW Česká republika

Z italských prémiových automobilek bychom neměli opomenout ani Masserati, ovšem její průměrný zisk z jednoho prodaného vozu se pohybuje někde pod hranicí 5 000 euro, tedy cca 128 000 korun. Překvapením však může být, že jen kousek za tímto italským skvostem se má ukrývat Volvo. Zde však ceny neznáme.

Někde u konce tabulky se pak drží automobily Jaguar Land Rover, které svému výrobci přinášejí zisk v průměru okolo pouhých 800 euro, tedy cca 20 000 korun. Stále to však není špatné, dokud automobilka na každém prodaném voze neprodělává. A to není výjimkou.

Své by o tom mohla vyprávět například Tesla, která údajně na každém ze svých vyrobených elektromobilů ztrácela v průměru okolo 11 000 euro, tedy cca 283 000 korun. Bavíme se však o první polovině roku, v současnosti, kdy Tesla masivně investovala do výroby Model 3.

img-responsive

Nový Bentley Continental GT | foto: Bentley

Překvapením ale může být, že příliš dobře si nevede ani koncernem Volkswagen vlastněná značka Bentley. Ta v prvním pololetí roku prodělávala na každém prodaném voze v průměru 17 000 euro, tedy cca 438 000 korun. Automobilky Bentley i Tesla však v poslední době hodně investovaly do dalšího rozvoje, což se na ztrátách vždy výrazně podepisuje

Ve výzkumu ale několik významných automobilek chybí. Ptáte se proč? Jak uvádí web CarScoops, který studii nedávno publikoval, například automobilky Rolls & Royce nebo Lamborghini nevydaly informace o prodejích a ziscích společnosti. Výpočty tak nebylo možné z čeho realizovat.

Vytisknout

Diskuze: Kolik vydělávají luxusní automobilky? Takové částky byste zřejmě nečekali

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Schéma vytváření záchranářské uličky platné od října tohoto roku

Další změny na silnicích? Ministerstvo dopravy konečně napravuje letitý problém

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud