Magny-Cours: Triple pro Maserati

Enge, Tomáš | foto: DPPI / FIA GT

Tříhodinový závod byl plný předjíždění a o vítězi se rozhodovalo až na cílové čáře.

Start vyšel nejlépe Bertolinimu s Maserati JMB Racing, na druhé místo klesl z pole position Bouchut s Ferrari F550 M týmu Russian Age. Bývalý šampion FIA GT však udržel s modrým Maserati kontakt a v 18. kole se dostal znovu do vedení. Bohužel po dvou kolech kolidoval s o kolo zpět jedoucím Porsche a musel do boxů, přesto předával svým ruským kolegům vůz na 4. místě.

Vedení se ujalo Maserati dvojice Babini/Biagi stáje Vitaphone, ale po restartu závodu po žluté fázi o něj přišlo také, neboť zpomalení tým využil k dotankování a výměně pneumatik. Do čela se tak dostal Bartels (Vitaphone Racing), jenž odolával tlaku Wendlingera s dalším italským Maserati (JMB).

„Něco takového skutečně neprosívá mému srdci, málem jsem měl infarkt,“ prohlásil Ital se zkušenostmi z Formule 1 a týmu Ferrari. „V poslední části závodu jsem byl neustále v kontaktu s boxy a říkali mi, jak daleko je Timo za mnou. Do kačírku jsem vyjel díky tomu, že mi ujel předek.“

Britský Lister Racing vzpomíná na zašlou slávu a ve Francii se týmu znovu nedařilo, když záhy po startu ze závodu odstoupil pro poruchu spojky. Podobně se vedlo týmu Franze Konrada, jehož Saleen vyřadil opět problém s motorem, který měnili už jednou v průběhu sobotního rána. Když už jsme u technických potíží, Reiter Engineering a jejich Lamborghini opět cíl nevidělo. Vinu nese převodovka.

Jedinému českému zástupci ve Francii se na body dosáhnout nepodařilo a Porsche Jana Vonky, jenž startoval znovu s Casadeiem, skončilo na 10. místě ve třídě GT2.

Magny Cours, výsledné pořadí:
1 15 GT1 Bertolini/Wendlinger Maserati MC12 GT1 3:01:20.442
2 9 GT1 Bartels/Scheider Maserati MC12 GT1 +4.701
3 10 GT1 Babini/Biagi Maserati MC12 GT1 +36.039
4 6 GT1 Longin/Kumpen/Hezemans Corvette C5R +1:27.458
5 11 GT1 Lamy/Gardel Ferrari 550 Maranello +2 kola
6 12 GT1 Bryner/Calderari/Zacchia Ferrari 550 Maranello +2 kola
7 16 GT1 Peter/Buncombe/Rusinov Maserati MC12 GT1 +3 kola
8 17 GT1 Bouchut/Fomenko/Vasiliev Ferrari 550 Maranello +4 kola
9 88 GT2 Collard/Sugden Porsche 996 GT3 RSR +4 kola
10 66 GT2 Lieb/Rockenfeller Porsche 996 GT3 RSR +5 kol

21 56 GT2 Vonka/Casadei Porsche 996 GT3 RS 3:03:11.126 92 +12 kol


Foto: DPPI/FIA GT

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy