Nová platforma prototypů DPi v americké sérii IMSA SportsCar Championship láká řadu výrobců. Koncept nákupu prototypu LMP2 a jednoduchého přepracování čelní masky, aby odrážela podobu silničních vozů dané značky, je doslova vítěznou kombinací pořadatelů IMSA. Automobilky na tento koncept slyší a šampionát se stává středem jejich zájmu.
Mazda, Cadillac a Nissan jsou prvními automobilkami v nové éře prototypů s názvem DPi. Dalším výrobce by měla být Honda, která je spojována s týmem Rogera Penskeho.
Výkonný ředitel týmu Penske Tim Cindric potvrdil návrat mezi sportovní prototypy a jejich první plnohodnotné sezony by se diváci měli dočkat v příští rok.
Cindric a Honda však odmítají komentovat jakékoliv vzájemné propojení. Zatímco zástupci Hondy zarytě mlčí, Cindric jen potvrdil účast v DPi. Prosakuje, že jako základ poslouží prototyp ORECA, nicméně i francouzská strana odmítá situaci komentovat.
Tajnůstkářství tří hlavních aktérů dává předzvěst, že se určitě něco chystá, pouze je příliš brzy s tím vyrukovat na veřejnost.
Tým Penske v současné době působí v amerických sériích IndyCar a NASCAR. Zatímco v IndyCar spolupracuje s Chevroletem, v NASCAR používá vozy Ford. Jméno Penske pak ještě proniklo do australského šampionátu cestovních vozů Supercars, kde ve spolupráci s týmem Dicka Johnsona nasazuje Ford Falcon. V minulosti pak s Porsche prožil úspěšnou éru v kategorii LMP2 v šampionátu American Le Mans Series.