Bahrajn: Porsche završilo úspěšný rok

Porsche 919 Hybrid posádky Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb | foto: Porsche

Porsche v Číně obhájilo titul značek a v Bahrajnu si posádka Porsche #2 dojela pro titul jezdecký. Druhý vůz (Porsche #1) k tomu v Bahrajnu přidal své šesté pódiové umístění v řadě. To je celkem slušná bilance v závodě, ve kterém nade všemi dominovalo nedostižné Audi.

Timo Bernhard (#1) startoval z první řady, Neel Jani (#2) ze druhé. Jani měl lepší start a podařilo se mu ještě v prvním kole rychle probít až na 2. pozici za vedoucí Audi #8. Ve 13. kole ztrácí Bernhard pozici znovu, když jej zdolává Audi #7, která se po dalších dvou kolech dostává i před Janiho. Po 15 kolech jedou vozy Porsche na 3. (#2) a 4. (#1) místě. Ve 29. kole koliduje Jani v nájezdu do první zatáčky s pomalejším vozem a s poškozenou pneumatikou a zadní kapotáží musí pomalu objet celý okruh, aby se dostal k mechanikům. Porsche #2 tím na čelo závodu ztrácí několik kol a propadá se až na 6. pozici. Mezi tím Porsche #1 odolá tlaku Toyoty #5 a zabydlí se na průběžném 3. místě. Do konce závodu se pořadí již nezmění a prototypy Porsche dojíždí na 3. (#1) a 6. (#2) místě konečného pořadí. Protože však Toyoty nemají svůj den, stačí posádce Marc Lieb, Neel Jani, Romain Dumas i toto umístění k zisku jezdeckého titulu.

Fritz Enzinger, vicepresident Porsche pro program LMP1: „V dnešním závodě se znovu projevil charakteristický duch týmu Porsche. Byli jsme schopni pod obrovským tlakem zvládnout tento těžký závod. Mohu jen poděkovat všem jezdcům i členům týmu i představitelům správní rady Porsche, kteří všichni od počátku podporují tento náš program. Dnes se tato podpora znovu ukázala. Gratulujeme Audi k dnešnímu zaslouženému vítězství a současně jim děkujeme za vytvoření úžasné konkurenční atmosféry - budete nám chybět.

Andreas Seidl, šéf týmu Porsche: „Vítězství v Le Mans, v mistrovství značek i v šampionátu jezdců - druhý rok po sobě jsme dosáhli všech našich cílů. Je to pro celý tým Porsche velmi radostné. Blahopřeji našim třem mistrům světa Marcovi, Neelovi a Romainovi. Blahopřeji také inženýrům, technikům a mechanikům vozu č. 2, protože to byl jediný vůz, který letos nestrávil v boxech jedinou vteřinu s technickými problémy. Nyní se těšíme na oslavy a po krátkém odpočinku se naplno vrhneme na přípravy na sezónu 2017.

Timo Bernhard (Porsche #1): „Start do závodu jsem neměl špatný. Neel se objevil na vnitřku a tak jsem mu tam samozřejmě nechal místo. Měli jsme stejnou rychlost, ale ani jeden z nás jsme dnes nestačili na Audi, ale aspoň jsme porazili Toyotu. Bylo pro nás velice důležité předat na konci závodu Markovi vůz k ujetí jeho posledních okruhů a také jsme chtěli být společně naposledy na pódiu. Byl to velmi emotivní den, to se ani nedá popsat slovy.

Brendon Hartley (Porsche #1): „Můj první stint, kdy jsem přebral auto po Timovi šel docela dobře. Měl jsem za sebou Kazuki Nakajimu a bylo to trošičku složitější s proplétáním se provozem na trati, ale dopadlo to dobře. Pokud jde o Audi, doufali jsme, že se jim s klesajícími teplotami trochu přiblížíme, ale nevyšlo to. Ve svém posledním závodě si vítězství zasloužili. Také nám a hlavně Markovi to vyšlo a dostali jsme se na pódium v posledním závodě. Dnes jsme odvedli své maximum a je velice smutné vidět Marka odcházet.

Mark Webber (Porsche #1): „Dnes jsem jel druhý a poslední stint a s oběma jsem byl vcelku spokojený. Na začátku jsem měl pěkný souboj s Toyotou #5. Podařilo se mi ji udržet za zády a také trochu poodjet, ale na Audi jsme dnes neměli. Pak před závěrečným stintem to bylo velice emotivní, když jsem si naposledy nasadil přilbu. Užíval jsem si ta poslední kola a dostalo se mi pocty projet pod šachovnicovou vlajkou na třetím místě., což bylo naše dnešní maximum. Byly to pro mne neuvěřitelné tři roky s Porsche, Timem a Brendonem a s celým týmem. Nic netrvá věčně, i já jsem dospěl ke konci, ale už se znovu těším na naše další setkání.

Romain Dumas (Porsche #2): „Naše šance na pódium skončila po první hodině závodu. Neel měl po kontaktu s jiným vozem divný pocit, auto bylo najednou hodně přetáčivé. Ale vzhledem v situaci v šampionátu jsme na to po zbytek závodu nemuseli tlačit a dohánět ztrátu. V tu chvíli bylo pro nás důležité jet v klidu, hlídat si pozici a vyhnout se případným chybám. Jsem rád, že to nakonec vyšlo.

Neel Jani (Porsche #2): „Začátek závodu byl slibný, ale bylo to náročné, protože jsem se dostal do provozu v těch nejhorších místech, ale strategie byla dobrá a první zastávka v boxech proběhla v pohodě. Po vyjetí z boxu do mne vrazilo jedno GT a v důsledku toho jsem přišel o levou zadní pneumatiku a také zadní kapotáž. Po opravě to už nebylo ono a už jsme neměli rychlost, abychom se dotáhli zpátky na čelo. Všechno, co jsme mohli dělat, bylo doufat, že Toyota #6 nevyhraje a zároveň se vyvarovat dalších vlastních chyb.

Marc Lieb (Porsche #2): „Z mého pohledu se závod odvíjel celkem hladce, vlastně jsem jen kroužil po trati. Vlivem Neelovi havárie v počáteční fázi závodu byl pootočený volant a auto nedrželo přímý směr. Naše 919 zkrátka nebyla v nejlepší formě, ale podařilo se nám ji dovézt domů a zvládli jsme to.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy