Bahrajn: Kvalifikace rozdala karty pro zítřejší finále

Trio Loic Duval, Lucas Di Grassi, Oliver Jarvis | foto: Audi Sport Press

Poslední kvalifikační bod sezóny 2016 získalo loučící se Audi. Aston Martin bude útočit na titul v LMGTE z pole position.

Dosavadní nejrychlejší kolo zajel v Bahrajnu Timo Bernhard v loňské kvalifikaci, časomíra se tehdy zastavila na hodnotě 1:39,670 min. Bernhard byl do té doby jediný, kdo pokořil hranici 1:40 min. Letošní volné jízdy ukázaly, jaký pokrok udělala technika za jediný rok. Hranice 1:40 min. padla už ve druhém volném tréninku a pokořilo ji znovu Porsche. Prokázaly prototypy Porsche svou rychlost i v letošní kvalifikaci?

Odpověď zní ano i ne. Oba vozy Porsche 919 Hybrid sice pokořily hranici 1:40 min., ale nebyly sami. A aby toho nebylo málo, tak loňský nejrychlejší čas překonalo hned 6 jezdců a navíc padla i hranice 1:39 min. Jaké jsou tedy výsledky? Kvalifikace v Bahrajnu byla velmi rychlá a hned několik jezdců se průběžně přetahovalo o nejlepší časy. Posuďte sami:

- Timo Bernhard (Porsche #1): 1:39,339 min.

- Neel Jani (Porsche #2): 1:39,452 min.

- André Lotterer (Audi #7): 1:39,496 min.

- Oliver Jarvis (Audi #8): 1:39,587 min.

- Brendon Hartley (Porsche #1): 1:39,604 min.

Až na konci časového limitu vyhrazeného pro kvalifikační jízdy kategorií LMP se na trať vydal Lucas Di Grassi a po průjezdu cílem ukázala časomíra hodnotu 1:38,828 min.!!! Pod hranici 1:40 min. se s časem 1:39,900 min. podíval také Marcel Fässler. Bohužel Toyoty hrály v Bahrajnské kvalifikaci až třetí housle, když ani jeden jezdec japonské značky nedokázal zdolat zde několikrát zmiňovanou hranici 1:40 min. Jaké je tedy konečné pořadí:

1. Audi #8 - 1:39,207 min.

2. Porsche #1 - 1:39,471 min.

3: Porsche #2 - 1:39,669 min.

4. Audi #7 - 1:39,698 min.

5. Toyota #6 - 1:40,222 min.

6. Toyota #5 - 1:40,776 min.

Dlužno podotknout, že Toyoty byly v Bahrajnské kvalifikaci vidět a za svými soupeři zase o tolik nezaostávali. Ale jezdci v japonských prototypech měli smůlu v tom, že vždy, když dosáhli na dobrý čas, ten jim byl ředitelstvím závodů anulován, protože při jízdě překročili limity trati.

V kategorii LMP1 Soukromých týmů se podle očekávání z pole position raduje posádka Rebellion Racing #13, která dosáhla na průměrný čas 1:45,091 min. Měli však snadnou práci, protože konkurenční vůz týmu ByKolles kvůli technickým potížím do kvalifikace nenastoupil.

V pomalejších prototypech nezklamal René Rast, který dokázal svým výkonem stlačit průměrný čas vozu G-Drive Racing #26 na hodnotu 1:49,672 min., což znamená pro tento ruský tým šestou pole position v letošní sezóně. Druhá je posádka letošních „modrých“ mistrů světa, která zaostala o pouhých 0.018 sec. Ze třetího místa odstartuje do závodu prototyp Manor #44 (1:50,034 min.)

Kvalifikace vozů LMGTE se stala doslova kořistí stáje Aston Martin Racing. Posádka Darren Turner, Jonathan Adam (#97) se dokonce postarala o zápis do Guinessovy knihy rekordů, protože oba dva jezdci, kteří se dělí o jeden vůz, dosáhli identického času 1:56,953 min. Jejich stájoví kolegové Nicki Thiim, Marco Sorensen (#95) obsadili s časem o 0,128 sec. horším druhou příčku a ze třetího místa odstartuje duo Gianmaria Bruni, James Calado ve Ferrari #51 (1:57,380 min.).

Také amatérská gétéčka opanoval vůz Aston Martin, dvojice Paul Dalla Lana, Pedro Lamy se postarala o čas 1:59,879 min. Byl to jediný časový průměr v amatérské kategorii, který se dostal pod hranici 2 minuty.

Kompletní výsledky kvalifikace naleznete ZDE.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy