Čína: Porsche 911 RSR počtvrté v řadě na pódiu

Porsche 911 RSR týmu KCMG Racingbojuje v Šanghaji s AF Corse Ferrari #83 o druhé místo | foto: Porsche

Zákaznické týmy Porsche se v kategorii LMGTE neztratili ani v Šanghaji. Vůz s číslem 78, který patří domácímu týmu KCMG Racing projel ve třídě GTE-Am cílem závodu na druhém místě.

Kultovní „devětsetjedenáctka“ položila základ úspěšnému závodnímu vozu, který je letos již v sedmé generaci ve své ostré závodní okruhové modifikaci RSR součástí závodního pole kategorie LMGTE vytrvalostního mistrovství světa. Tento vůz je v letos mezi gétéčky vůbec nejrozšířenější, když jej používá nejen profesionální tým Dempsey-Proton Racing (#77), ale i amatérské týmy KCMG Racing (#78), Gulf Racing (#86) a AbuDhabi-Proton Racing (#88).

V závodě na Shanghai International Circuit se z uvedených zákaznických týmů s vozy Porsche nejlépe vedlo domácímu týmu KCMG. Posádka Wolf Henzler, Christian Ried, Joël Camathias se celý závod držela mezi nejrychlejšími vozy třídy GTE-Am a číhala na svou příležitost. Přitom neustále tvrdě bojovala s vozem Ferrari #83 o druhou příčku v pořadí. V okamžiku, kdy do tohoto souboje v posledním kole zasáhl rychlejší prototyp,oba vozy o sebe zavadily a roztočily se. Zkušený Wolf Henzler se v nastalé situaci zorientoval lépe a dostal se před konkurenční Ferrari. V cíli šestihodinového závodu oba vozy dělilo pouhých 2,186 sec.

Další týmy s vozy Porsche 911 RSR se umístili takto:

4. místo GTE-Am pro tým AbuDhabi-Proton Racing (#88)

6. místo GTE-Am pro tým Gulf Racing (#86)

6. místo GTE-Pro pro tým Dempsey-Proton Racing (#77)

Wolf Henzler (KCMG Racing #78): „Poslední kolo bylo opravdu velmi těžké. Po celý svůj stint jsem bojoval s Ferrari a v některých pasážích jsem byl i rychlejší, ale prostě jsem jej nedokázal předjet. Až v posledním kole jsem dostal šanci. Vyjel jsem ze třetí zatáčky a protože jsem věděl, že jsme lepší na brzdách, dostal jsem se v nájezdu do následující vlásenky na jeho úroveň a trochu nás to vyvezlo ven. Vtom se na vnitřní straně objevil rychlejší prototyp, což způsobilo, že jsem zavadil o pravý bok Ferrari a roztočili jsme se. Mně se podařilo rychleji se zorientovat a to znamenalo, že jsem se dostal na druhé místo.

Christian Ried (KCMG Racing #78): „Samozřejmě jsme byli plni odhodlání vyhrát letos nějaký závod, ale vypadá to, že druhé místo je pro nás v letošní sezóně maximum možného.

Patrik Long (AbuDhabi-Proton Racing #88): „Naše RSR 911 byla velmi konzistentní v jízdě na dlouhou vzdálenost a měli jsme dobrou šanci bojovat o pódium, ale pomalý defekt nás o tuto naději připravil.

Richard Lietz (Dempsey-Proton Racing #77): „Šanghaj byl pro nás těžký závod. Ze začátku naše pneumatiky nafungovaly tak, jak bychom si představovali. Situace se zlepšila až v závěrečné fázi a mohli jsme svádět těsný souboj s před námi jedoucím Ferrari. V posledním závodě v Bahrajnu uděláme vše pro to, abychom se zlepšili.

Michael Christensen (Dempsey-Proton Racing #77): „Podmínky na trati se pro nás s pokračujícím závodem stále zlepšovaly, pokud by závod pokračoval dále, mohli bychom skončit lépe. V Bahrajnu to bude jiný příběh a to platí hlavně pro pneumatiky. Doufám, že se nám z toho podaří vytěžit.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy