Ve všech motoristických seriálech bez výjimky platí, že ekonomicky silnější mají k úspěchu blíže. Tato skutečnost redukuje startovní pole, snižuje zájem diváků a neúměrně zvyšuje náklady.
IMSA jako nadřízený orgán ALMS přistoupila k redukci nákladů uměle, a to omezením testů ve třídách GT a LMP2 a novými předpisy týkajícími se pneumatik. V ALMS již nebudou nyní používány přechodné pneumatiky. Jejich počet na závod není striktně omezen, ale pro závodní víkend bude k dispozici pouze 20 suchých pneumatik.
„Pro závod je zbytečné gumy omezovat, nikdo nechce jezdit zbytečně do boxů. Přechodné gumy jsou zakázány, v závodech se používaly minimálně, stály hromadu peněz a nakonec se mnohdy vyhodily,“ vysvětluje změny u pneumatik Tim Mayer z IMSA.
Týmy se nově budou pro testy centrálně evidovat u IMSA, který povede evidenci. „Týmy ve třídách GT a LMP2 mají omezené rozpočty, proto toto pravidlo,“ dodává k omezení testů Mayer. „Díky změně bude před sezonou jasné, kolik bude účast ve skutečnosti stát.“
IMSA úzce spolupracuje s ACO, pořadatelem závodu 24 hodin v Le Mans a podobné úpravy se dají očekávat i v evropské obdobě LMES.
Foto: ALMS
V ALMS omezují náklady předpisy
Také v americkém vytrvalostním šampionátu přistoupili k umělému vyrovnávání rozdílů.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Polibek, který šokoval: Ana de Armas nachází štěstí po Benovi Affleckovi
-
Vzorný pacient Josef Zíma: Jak to s ním vypadá po amputaci nohy?
-
Sebastian to s usmířením nedomyslel? Policie musí ctít zákon!
-
Dwayne Johnson: Dcery The Rocka si ukradly show pro sebe!
-
Princezna Kate v ohrožení? Policie zatím nikoho nemá! Vyšetřování běží dál