Ve všech motoristických seriálech bez výjimky platí, že ekonomicky silnější mají k úspěchu blíže. Tato skutečnost redukuje startovní pole, snižuje zájem diváků a neúměrně zvyšuje náklady.
IMSA jako nadřízený orgán ALMS přistoupila k redukci nákladů uměle, a to omezením testů ve třídách GT a LMP2 a novými předpisy týkajícími se pneumatik. V ALMS již nebudou nyní používány přechodné pneumatiky. Jejich počet na závod není striktně omezen, ale pro závodní víkend bude k dispozici pouze 20 suchých pneumatik.
„Pro závod je zbytečné gumy omezovat, nikdo nechce jezdit zbytečně do boxů. Přechodné gumy jsou zakázány, v závodech se používaly minimálně, stály hromadu peněz a nakonec se mnohdy vyhodily,“ vysvětluje změny u pneumatik Tim Mayer z IMSA.
Týmy se nově budou pro testy centrálně evidovat u IMSA, který povede evidenci. „Týmy ve třídách GT a LMP2 mají omezené rozpočty, proto toto pravidlo,“ dodává k omezení testů Mayer. „Díky změně bude před sezonou jasné, kolik bude účast ve skutečnosti stát.“
IMSA úzce spolupracuje s ACO, pořadatelem závodu 24 hodin v Le Mans a podobné úpravy se dají očekávat i v evropské obdobě LMES.
Foto: ALMS
V ALMS omezují náklady předpisy
Také v americkém vytrvalostním šampionátu přistoupili k umělému vyrovnávání rozdílů.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Mirek Dopita to s Agátou nemá jednoduché: Jednu věc mu pořád odpouští!
-
Robert Fico: Z Banské Bystrici přišly dobré zprávy!
-
Monika Absolonová prozradila, co má před sebou! Zmínila prokletí
-
Dominik Feri: Kdy má exposlanec nastoupit do vězení?
-
Princezna Kate bez života! Nový portrét doslova pobouřil celou Británii