V ALMS omezují náklady předpisy

Fellows/O'Connell | foto: ALMS

Také v americkém vytrvalostním šampionátu přistoupili k umělému vyrovnávání rozdílů.

Ve všech motoristických seriálech bez výjimky platí, že ekonomicky silnější mají k úspěchu blíže. Tato skutečnost redukuje startovní pole, snižuje zájem diváků a neúměrně zvyšuje náklady.

IMSA jako nadřízený orgán ALMS přistoupila k redukci nákladů uměle, a to omezením testů ve třídách GT a LMP2 a novými předpisy týkajícími se pneumatik. V ALMS již nebudou nyní používány přechodné pneumatiky. Jejich počet na závod není striktně omezen, ale pro závodní víkend bude k dispozici pouze 20 suchých pneumatik.

„Pro závod je zbytečné gumy omezovat, nikdo nechce jezdit zbytečně do boxů. Přechodné gumy jsou zakázány, v závodech se používaly minimálně, stály hromadu peněz a nakonec se mnohdy vyhodily,“ vysvětluje změny u pneumatik Tim Mayer z IMSA.

Týmy se nově budou pro testy centrálně evidovat u IMSA, který povede evidenci. „Týmy ve třídách GT a LMP2 mají omezené rozpočty, proto toto pravidlo,“ dodává k omezení testů Mayer. „Díky změně bude před sezonou jasné, kolik bude účast ve skutečnosti stát.“

IMSA úzce spolupracuje s ACO, pořadatelem závodu 24 hodin v Le Mans a podobné úpravy se dají očekávat i v evropské obdobě LMES.


Foto: ALMS

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy