Aston Martin se vrací na závodní dráhu

Enge, Tomáš | foto: ALMS

Britský výrobce nasadí v Sebringu a Le Mans dva tovární vozy DBR9.

Po svém posledním triumfu v Le Mans v roce 1959 se vrací opět v tradičních barvách, kterými naváže na závodní tradici Aston Martinu. Vůz bude lakován v britské tmavě zelené s výrazným žlutým oválem kolem mohutného předního chladiče.

Vozy jsou připravovány ve specifikaci GT1, kde poměří síly s konkurenčními vozy Ferrari, Chevrolet Corvette, Saleen, Maserati, Lamborghini, Lister Storm a Chrysler Viper.

Speciály budou připravovány ve spolupráci s renomovanou ladičskou firmou Prodrive a před březnovým závodním debutem při 12hodinovém závodě v Sebringu jsou plánovány rozsáhlé testy.

„Potřebujeme zvýšit povědomí Aston Martinu a motoristický sport nám to umožní nejlépe,“ vysvětluje důvody investic výkonný ředitel továrny Dr. Ulrich Benz.

Aston Martin plánuje startovat se třemi týmy s tovární podporou v různých šampionátech. Lze předpokládat, že půjde o ALMS, evropské FIA GT či LMES a britský šampionát vozů GT. Továrna však myslí i na soukromníky a přislíbila připravit až 20 vozů pro soukromé stáje.

Vůz vychází ze sériového DB9, ale celkově je výrazně přepracovaný s cílem maximálně snížit váhu při zachování dostatečné tuhosti podvozku. Základ motoru bude stejný jako v sériovém voze. Celohliníkový dvanáctiválec s objemem 6 litrů by měl dodávat potřebný výkon a točivý moment. Uváděno je 550 koní při váze vozu 1100 kg. Počítá se s šestistupňovou převodovkou, brzdnými kotouči z uhlíkových vláken a kompletně přepracovaným zavěšením kol.


Foto: ALMS

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy