Stavbou, přípravou a servisem byla pověřena společnost Elan Motorsports Technologies (EMT), skupina se širokým zaměřením, jež byla založena podnikatelem a spoluzakladatelem seriálu ALMS Donem Panozem. Vůz Panoz Esperante je osazen pětilitrovým osmiválcem Elan a debut v továrním týmu na okruhu Mid-Ohio dopadl poměrně úspěšně.
Druhý čas ve třídě GT v kvalifikaci a nejrychlejší kolo v závodě bylo na první start příjemným překvapením. Konec účinkování v závodě přinesla až kolize se soupeři. Následovaly dlouhé a pečlivé testy nejen na dráze, ale i v aerodynamickém tunelu a na simulátorech.
Tovární tým by měl startovat v ALMS příští rok se dvěma vozy a dva speciály by měly být nasazovány i v Evropském seriálu LMES. Setkat by se pak měly při 24hodinovém závodě v Le Mans.
„Don Panoz nepřestal podporovat tento program. Vložili jsme do vývoje během 18 měsíců mnoho milionů dolarů a jsme schopni nyní postavit deset podvozků pro sezonu 2005. Každý kdo si bude chtít koupit tohle "závodní nářadí", bude ohromen, jaký servis a podporu jsme mu schopni nabídnout,“ slibuje David Bowes, šéf EMT.
Proti vozu z Mid-Ohio bude Esperante 2005 značně vylepšený. „Šasi je o 10 kilogramů lehčí, má 3krát větší torzní pevnost a motor je o 10% výkonnější.“
Foto: ALMS / Rick Dole
Porsche a Ferrari mají novou konkurenci
Panoz Esperante GT-LM je nyní ke koupi i pro soukromé stáje. Projekt dostal zelenou.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Jan Kačer v nemocnici: Jaký je jeho zdravotní stav?
-
První máj Veroniky Arichtevy nebyl podle představ! Proč musela do nemocnice?
-
Jsem zpět! Dara Rolins prolomila mlčení po estetickém zákroku
-
TRAGÉDIE: Pohřešovanou dívku z Ústí našli policisté mrtvou
-
Vážná nehoda v Praze. Porsche najelo na chodník a srazilo ženu s kočárkem