Rozhovor: Prezident ALMS Scott Atherton

Nejvyšší osobnost šampionátu hovoří nejen o budoucnosti seriálu, ale i dalších zajímavostech.

Jak je na tom seriál se svojí stabilitou?
Pro sezonu 2005 máme více zdrojů než kdykoliv předtím, a to nejen finančních. Bohužel uvnitř motoristického sportu se někteří snaží šířit zvěsti o našich potížích s jediným cílem, dostat nás ven. Ve skutečnosti jsme v minulých týdnech udělali několik personálních změn, rozšiřujeme se a rosteme. Jsme v závěru jednání o novém kontraktu na televizní přenosy, který by zajistil vysílání po celém světě. ALMS je stabilní, rostoucí a je postaveno na dlouhodobých plánech. Naše budoucnost je jistá.

Počet vozů startovního pole byl letos deprimující. Jaké kroky jste podnikli k návratu větších čísel?
Nemůžeme zakrýt tuto skutečnost, ale věděli jsme, že mezi červencem a Petit Le Mans podobná situace může nastat. Nebylo to překvapení, ale řešení nepřijde hned. Mohu prozradit, že jsme absolvovali mnoho jednání s novými, ale i bývalými týmy na obou stranách Atlantiku a obecně je o start v našem seriálu velký zájem. Poslední dva závody letošní sezony budou něco jako test pro začátek sezony 2005. Já říkám, že se pohybujeme v periodách. Starší generace vozů končí a přicházejí nové, nyní jsme ve fázi očistce. Tato situace může nabádat ke změnám základů, ale my setrváme.

Jak je to s kalendářem na rok 2005?
Pokud to shrnu, vypadá velmi slibně. Tvrdě jsme na tomto pracovali a plánujeme ho zveřejnit v sobotu před závodem v Petit Le Mans. Věříme, že budeme všude, kde jsme jeli letos a snad i něco přidáme. Naším největším problémem je okno mezi Sebringem a Le Mans ve Francii kvůli předcházejícím měřeným tréninkům na 24hodinový závod. Nicméně v tomto směru se Don Panoz angažoval nejvíce. Jsme na všech prestižních okruzích Severní Ameriky, snad jen s výjimkou Watkins Glen, ale snažíme se prosadit na dva další velké okruhy. Musí to však dávat obchodní profit. Nemůžeme někde závodit jen proto, abychom měli více závodů.

Bude v roce 2005 více vytrvalostních závodů?
Máme v úvodu 12hodinový Sebring a závod na 1000 mil před koncem sezony. Týmy startují na 24hodinovém závodě ve Francii. V Laguna Seca jedeme 4 hodiny. Nemáme zatím v plánu závody prodlužovat, ale není to do budoucna vyloučeno. Dlouhé závody zvyšují náklady, a to nejen u týmů, ale například i u televizních přenosů. V naší situaci musíme brát v úvahu náklady stájí.

Uvažujete o spolupráci s Champ Car nebo IRL IndyCar?
Ano, mohla by i být, ale pouze pokud by to pracovalo pro nás a bylo to pro náš seriál výhodou. ALMS nebylo vytvořeno jako podpůrný a doplňkový seriál.

Loni jste museli odříci dva závody. Co jste podnikli, aby se něco podobného neopakovalo?
Loni byl problém v tom, že jsme se pokusili expandovat pro sportovní vozy do netradičního prostředí. Mexiko a Washington byla agresivní hra se snahou dát do seriálu netradiční podniky. Bohužel i s novými organizátory. Nyní se orientujeme spíše na tradiční prostředí.

Jak to vypadá s generálním sponzorem seriálu?
Jak jsem již řekl několikrát dříve, jsme blíže než kdykoliv předtím. Scott Duncan pracuje na marketingovém propojení s generálním sponzorem, ale i dalšími sponzory a partnery velmi intenzivně.

V případě ALMS stoupla televizní sledovanost, jak jste spokojeni?
Spokojeni, ale vždy chcete vyšší čísla. Z pohledu Severní Ameriky jsou naše čísla uspokojivá. V prvních třech závodech sezony jsme prodejem televizních práv vydělali o 40% více, než za stejnou dobu loni. Zatímco jiné série se propadají, nám sledovanost narůstá. Také sponzoři mají velký zájem. Podle průzkumů je návratnost investicí sponzorů do závodících týmů desetinásobná proti některým jiným seriálům. Co je důležité je však to, že se o nás stále více zajímají lidé u obrazovek. To je důležité.

Jaké plány máte s televizními přenosy v USA a ve světě vůbec?
Vždy jsme tvrdili, že televizní přenosy ALMS jsou jedny z nejlepších a od fanoušků i televizních společností je toto zatím potvrzováno. Jsme velmi potěšeni odezvou diváků v Evropě. Stanice MotorsTV nám opětovně sdělila, že živé vysílání ALMS je jejich velmi vydařeným počinem a naše spolupráce bude dále pokračovat.

Co dělá ALMS pro nalákání dalších výrobců vozů?
Jednáme se zástupci domácími i zahraničními z Evropy a Asie. Víme některé věci, jež však nemohu sdělit, neboť jsou to obchodní tajemství a z pochopitelných důvodů nelze prozradit podrobnosti o pokročilosti případných příprav. Když přijde čas, výrobci oznámí debut sami. Věřím, že jedno takové přijde v Laguna Seca.

Říká se, že se ALMS rozšíří o čtyřdveřové cestovní vozy, co je na tom pravdy?
Skutečně jsme se tomuto věnovali. Je celá řada výrobců se zájmem u nás závodit, ale nevyrábí vůz specifikace GT nebo GTS. Zájem je skutečně velký a chystáme se v blízké době znovu jednat o možnostech a oznámit konkrétnější údaje. Nechce ale dělat ukvapená rozhodnutí.


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy