Ta dosavadní by mohla být změněna, pokud se nový formát ujme. Novinka je zaměřena na zvýšení atraktivnosti kvalifikačního klání o Pole position a redukci vlivu provozu na dráze na výsledný čas.
Při novém systému ale nepůjde o letmá kola, od kterých pravděpodobně ustoupí i F1. Na dráze bude stále několik automobilů, které budou vypuštěny s dostatečným časovým rozestupem, aby měl každý z nich volnou dráhu. Každý vůz bude mít k dispozici celkem 4 kola, tedy 2 letmá.
Do kvalifikace pojedou vozy v obráceném pořadí, než jaký dosáhli jejich piloti ve volných trénincích. Nejrychlejší vozy budou kvalifikaci uzavírat a pojede se bez rozdílu tříd. Jezdec s nejlepším časem třídy získá prémii 1000 USD.
„Nově navržený formát je výsledkem mnoha hodin výzkumů a plánování, na kterých se podíleli týmy, výrobci a sponzoři. Těšíme se na debut, ale připomínám, že se jedná o zkoušku,“ řekl prezident ALMS Scott Atherton.
Foto: Dyson Racing
ALMS bude testovat nový kvalifikační formát
Na okruhu Sonoma představí organizátoři seriálu tento víkend úplně nově pojatou kvalifikaci.