Jezdecká sestava vozu Aston Martin DBR9 se startovním číslem 7 v Portugalsku statečně bojovala se zátěží, kterou jezdci Tomáš Enge a Darren Turner získali za vítězství na Nürburgringu. Riskantní volba pneumatik však odsunula česko-britskou posádku v nedělním portugalském závodě na desáté místo, což britskému vozu dovolilo odmazat váhový handicap pro španělský podnik.
Technický okruh není pro vůz Aston Martin DBR9 ideální, ale nízké teploty do dvaceti stupňů Celsia by naopak bílo-červené legendě gétéčkových závodů měly sedět. Zcela nový okruh většina jezdců ve startovním poli FIA GT1 World Championship nezná. Jezdci německého týmu Young Driver AMR budou proto v lehké výhodě. V září se na okruhu Navarra uskutečnil pátý podnik španělského mistrovství vozů GT, kterého se Darren s Tomášem zúčastnili s vozem Ford GT3 v barvách týmu Fischer Racing.
Tomáš Enge: „Okruh je zvláštní. Je hodně technický. Kdybychom závodili v Monaku, tak toto je ideální trať k testování. Nemohu říci, že se mi nelíbí, ale můj typ to není. Zázemí je fantastické, s tím se však setkáváme u všech nových okruhů.“
„Technické okruhy nesedí našemu vozu, protože zde chybí rychlé protahováky. Nízké teploty by nám však mohly pomoci, stejně jako snížení váhového handicapu. Nesmíme udělat stejnou chybu jako v Algarve, kde jsme si nepošetřili pneumatiky pro závod. Bude to ve Španělsku těžké, ale budeme bojovat. Cíl máme stále stejný – bojovat o druhou pozici v šampionátu.“
Darren Turner: „Je to už dlouho, co jsme závodili v Portugalsku. Musím poděkovat šéfovi stáje Hardy Fischerovi, který nám dal příležitost závodit na okruhu Navarra s vozem Ford GT kategorie GT3 před několika týdny. Celý areál vypadá nádherně, ale trať nepatří zrovna k těm nejlepším na světě. Je zde hodně pomalých míst. I přesto se budeme snažit o co nejlepší výsledek.“
tisková zpráva: www.bpa.cz