Tomáš Enge bojuje v Brně od počátku v TOP 10

Enge, Tomáš | foto: DPPI / FIA GT

Volný trénink a předkvalifikace zahájily v pátek v Brně program třetího závodního víkendu světového šampionátu FIA GT1.

Tomáš Enge dosáhl ve volném tréninku i v předkvalifikaci společně s týmovým kolegou Darrenem Turnerem a vozem Aston Martin DBR9 desátého času. Posádka týmu Young Driver AMR byla nejrychlejší ze všech Astonů.

Tomáš Enge je jediným českým zástupcem ve startovním poli mistrovství světa vozů kategorie GT1, proto se na něj v Brně samozřejmě soustředí velká pozornost médií a fanoušků a liberecký jezdec má velice nabitý program. Některé povinnosti jsou ale příjemné. Již ve čtvrtek s několika dalšími jezdci navštívil stanici Hasičského záchranného sboru Jihomoravského kraje a kromě jiného měl možnost splnit si jeden ze snů snad každého z kluků: sjet si po tyči vedoucí do garáže. Ačkoliv Tomáš přiznává, že nijak nevyhledává výšky, této výzvě neodolal a s vervou se vrhnul téměř do šestimetrové hloubky. Ne všichni jeho soupeři našli stejnou odvahu.

V pátek v poledne byl Tomáš na brněnském okruhu navíc fundovaným průvodcem milé návštěvy: dětí z dětského domova v Brně ve Vídeňské ulici a z dětského domova v Jemnici. V nabitém programu dokázal český závodník vyšetřit téměř hodinu, aby dětem vysvětlil vše kolem závodů „gétéček“, zodpověděl jejich všetečné dotazy a provedl je i závodním boxem týmu Young Driver AMR.

Páteční program byl na brněnském automotodromu poznamenán rozmary počasí. Zatímco ranní volný trénink začínaly závodní vozy na vlhké trati, která postupně osychala, se začátkem odpolední předkvalifikace se z nebe spustil vytrvalý déšť, který po celých osmdesát minut vymezených pro předkvalifikaci téměř neustával. Týmy tak měly příležitost vyzkoušet si nastavení vozů v různých podmínkách.

Vozy Aston Martin DBR9 při předchozím závodě v Silverstone dominovaly. Pořadatelé světového šampionátu FIA GT1 se snaží o maximální vyrovnanost startovního pole, proto se Astony od FIA dočkaly nových hodnot Balast of Performace. V Brně jsou o třicet kilogramů těžší a průměr jejich restriktoru vzduchu nasávaného do motoru byl o 0,4 mm zmenšen. Tomáš Enge ale dokázal využít skvělé znalosti brněnské trati a společně s Darrenem Turnerem byli v pátek nejrychlejší ze všech posádek vozů Aston Martin.

Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Celý den zkoušíme různé možnosti. Darren tady nejel šest let, takže si znovu zvykal na trať. Přesto jsme byli v obou trénincích v první desítce, což je, myslím si, dobrý začátek. Ale na zdejší trati je znát, že nám přidali třicet kilogramů a trošku ubrali na výkonu. Myslím si, že ještě máme možnost posunout se startovním polem vpřed, i když právě na příkladu Aston Martinů v Silverstone a v Brně je dobře vidět, jak velkou roli hraje přidání dodatečné třicetikilové zátěže do vozu, který v součtu váží nějakých dvanáct set kilo. Každopádně víme, kde se zlepšit, a jsem přesvědčený, že zítra na tom budeme lépe.“

V sobotu 22. května pokračuje program třetího podniku světového šampionátu FIA GT1 v Brně hodinovou kvalifikací, která začíná v 11:15 hod. Výsledky měřeného tréninku určí postavení na startu kvalifikačního závodu, který startuje v sobotu v 17:30 hod.

Výsledky volného tréninku

 1.      Bertolini/Bartels      Maserati MC12      1:56.522      
 2.      Krumm/Dumbreck      Nissan GT-R      1:57.014      + 0.492
 3.      Grosjean/Mutsch      Ford GT      1:57.171      + 0.649
 4.      Maasen/Hezemans      Corvette Z06      1:57.343      + 0.821
 5.      Margaritis/Heger      Maserati MC12      1:57.674      + 1.152
 6.      Bernoldi/Ramos      Maserati MC12      1:57.915      + 1.393
 7.      Ara/Nilsson      Nissan GT-R      1:58.131      + 1.609
 8.      Leinders/Martin      Ford GT      1:58.208      + 1.686
 9.      Bobbi/Longin      Maserati MC12      1:58.208      + 1.686
 10.      Enge/Turner      Aston Martin DBR9      1:58.265      + 1.743
 11.      Wendlinger/Moser      Nissan GT-R      1:58.393      + 1.871
 12.      Mücke/Nygaard      Aston Martin DBR9      1:58.709      + 2.187
 13.      Pastorelli/Schwager      Lamborghini Murcielago      1:58.743      + 2.221
 14.      Hughes/Campbell-Walter      Nissan GT-R      1:58.802      + 2.280
 15.      Hennerici/Rosina      Corvette Z06      1:58.857      + 2.335
 16.      Hirschi/Piccione      Aston Martin DBR9      1:58.930      + 2.408
 17.      Salo/Kuismanen      Corvette Z06       1:59.238      + 2.716
 18.      Makowiecki/Sarrazin      Aston Martin DBR9       1:59.339      + 2.817
 19.      Kox/Haase      Lamborghini Murcielago      1:59.353      + 2.831
 20.      Basseng/Jäger      Lamborghini Murcielago      1:59.558      + 3.036
 21.      Palttala/Kuppens      Ford GT      2:00.282      + 3.760
 22.      Frey/Allemann      Ford GT      2:00.496      + 3.974
 23.      Kechele/Daniš      Lamborghini Murcielago      2:03.506      + 6.984

Výsledky předkvalifikace:

 1.      Leinders/Martin      Ford GT      2:12.613      
 2.      Maasen/Hezemans      Corvette Z06      2:12.744      + 0.131
 3.      Bertolini/Bartels      Maserati MC12      2.13.031      + 0.418
 4.      Bernoldi/Ramos      Maserati MC12      2:13.271      + 0.658
 5.      Margaritis/Heger      Maserati MC12      2:13.340      + 0.727
 6.      Kox/Haase      Lamborghini Murcielago      2:13.356      + 0.743
 7.      Pastorelli/Schwager      Lamborghini Murcielago      2:13.572      + 0.959
 8.      Basseng/Jäger      Lamborghini Murcielago      2:13.577      + 0.964
 9.      Salo/Kuismanen      Corvette Z06      2:13.633      + 1.020
 10.      Enge/Turner      Aston Martin DBR9      2:13.776      + 1.163
 11.      Bobbi/Longin      Maserati MC12      2:13.793      + 1.180
 12.      Ara/Nilsson      Nissan GT-R      2:14.351      + 1.738
 13.      Hughes/Campbell-Walter      Nissan GT-R      2:15.168      + 2.555
 14.      Mücke/Nygaard      Aston Martin DBR9      2:15.466      + 2.853
 15.      Palttala/Kuppens      Ford GT      2:15.601      + 2.988
 16.      Makowiecki/Sarrazin      Aston Martin DBR9      2:15.713      + 3.100
 17.      Krumm/Dumbreck      Nissan GT-R      2:15,968      + 3.355
 18.      Grosjean/Mutsch      Ford GT      2:16.612      + 3.999
 19.      Hirschi/Piccione      Aston Martin DBR9      2:17.105      + 4.492
 20.      Kechele/Daniš      Lamborghini Murcielago      2:17.295      + 4.682
 21.      Wendlinger/Moser      Nissan GT-R      2:17.547      + 4.934
 22.      Hennerici/Rosina      Corvette Z06      2:17.970      + 5.357
 23.      Frey/Allemann      Ford GT      2:20.058      + 7.445

tisková zpráva: www.bpa.cz

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy