Rozhodnutí padlo na FIA World Motor Sport Council, který se konal 11. března. Na každém z deseti letošních okruhů se pojedou dva šedesátiminutové závody – kvalifikační závod a závod. Kvalifikace bude mít tři části, když po každé z nich vypadne osm nejpomalejších vozů. Posledních osm si to pak rozdá o pole position.
Kvalifikační závod rozdělí pole pro závod v neděli. Zde bude povinná zastávka k výměně gum a prostřídání jezdců. Body budou dostávat první tři jezdci z kvalifikačního závodu a prvních deset ze závodu (namísto první osmičky).
Krom Formule 1 a GT1 (dva šampionáty pod hlavičkou FIA), tento formát převzaly i další šampionáty World Rally Championship (WRC) a World Touring Car Championship (WTCC). Dokonce by se podle něj mělo bodovat i ve FIA GT3 European Championship
Bodový příděl po nedělním závodu:
1 .....25 bodů
2 .....18 bodů
3 .....15 bodů
4 .....12 bodů
5......10 bodů
6 .....8 bodů
7......6 bodů
8......4 body
9......2 body
10.....1 bod
První tři z kvalifikačního závodu dostanou bodový příděl podle tohoto klíče:
1.....8 bodů
2.....6 bodů
3.....4 body
FIA GT adoptuje bodový systém z F1
FIA GT1 World Championship adoptuje nový bodovací systém, který se od této sezony používá i v F1, ale i v MS rally.