Bartels/Bertolini získali titul

Bartels/Bertolini | foto: www.auto-news.cz

Tým Vitaphone prožil výborný závodní víkend v Zolderu, kde při finále FIA GT získali zásluhou Alessandra Piera Guidi a Mattea Bobbiho vítězství, zároveň si jejich jezdci Andrea Bertolini a Michael Bartels zajistili titul mezi jezdci.

Alessandro Pier Guidi a Matteo Bobbi dominovali závodu v belgickém Zolderu a zaznamenali jejich první společné vítězství, když si týmový boss Michael Bartels a Andrea Bertolini konzervativní jízdou zajistili titul. Druzí, před jejich rivaly v boji o titul mezi jezdci, dojeli Mike Hezemans a Anthony Kumpen v Corvette týmu PK-Carsport, k zisku titulu jim tak chyběly dva body.

Pier Guidi a Bobbi si vítězství zajistili systémem start – cíl. Pier Guidi se posunul na pole – position poté, co byl Kumpen penalizován ztrátou pěti míst na roštu kvůli nedodržování signalizace žlutých vlajek. Ital (Pier Guidi) měl po 10 kolech náskok 13s a v úvodním stintu si budoval náskok. Vítězství pak získali o nějakých 20s. Pier Guidi, které se do FIA GT vrátil od 24 hodinovky ve Spa v srpnu, řekl: „Pro nás to byl perfektní závod. Auto bylo dnes velmi rychlé.“

Bartels, který společně s Bertolinim získal již třetí titul FIA GT, řekl: „Je to něco speciálního, vyhrát titul potřetí spolu. Ukazuje to na společnou tvrdou práci. Nebyl to lehký závod, protože jsme věděli, že pokud uděláme nějakou chybu, tak o titul přijdeme.“

Hezemans a Kumpen pro zisk titulu udělali maximum. „To, že jsme po startu ze šesté pozice dojeli druzí, bylo dobré. Ale bylo to nejvíce, co jsme mohli udělat. S lehkým Maserati před námi jsme prostě nemohli nic udělat,“ řekl Hezemans v cíli (Maserati bylo o 60 kg lehčí).

Tým PK-Carsport nakonec nepodal protest proti stáji Vitaphone, kterým před závodem hrozil. Ohledně tohoto protestu není známo mnoho detailů, ale spekuluje se o tom, že si snad tým PK-Carsport chtěl stěžovat na počet vozů Maserati na startech.

Brit, Richard Westbrook, si zajistil titul v kategorii GT2, když pro tým ProSpeed získal s Porsche 911 GT3-RSR vítězství. Jeho parťákem byl Marco Holzer. Tato posádka dominovala závodu poté, co se do čela dostala po 12 odjetých kolech. Do té doby na vedoucí příčce jezdila posádka týmu AF Corse s Ferrari 430 ve složení Bruni/Vilander.

Výsledky závodu naleznete zde.

Výsledky konečné klasifikace naleznete zde.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy