Vůz týmu AMR Eastern Europe přibrzdil defekt

Enge/Charouz J./Mücke | foto: BPA sport marketing, a.s.

První čtvrtina závodu 24 hodin Le Mans 2009 je minulostí. Tovární vozy Aston Martin LMP1 stále kralují v hodnocení vozů poháněných benzinovými motory, prototyp se startovním číslem 007 česko-německé posádky Tomáš Enge, Jan Charouz, Stefan Mücke přibrzdila v 6 hodině závodu smůla v podobě defektu.

Český tým Aston Martin Racing Eastern Europe tak přišel o páté místo průběžného pořadí a klesl na sedmou pozici.

Přesně ve chvíli, kdy se francouzský maratón přehoupl do své čtvrté hodiny, absolvovaly tovární vozy Aston Martin LMP1 svou další zastávku v boxech. Nejprve k mechanikům zamířil Jos Verstappen (#008), o kolo později pak Tomáš Enge s vozem startujícím pod hlavičkou českého týmu AMR Eastern Europe (#007). Dotankování vozu pilotovaného českým jezdcem trvalo přibližně o 10 sekund déle než v případě auta holandského ex-pilota formule 1 a v důsledku toho si oba závodníci prohodili pořadí. Verstappen pokračoval v závodě na pátém místě, zatímco Enge klesl na šestou příčku. „Do auta mi dávali nový program launch control, který používáme při rozjíždění. V průběhu závodu nějak přestal fungovat, Stefan se špatně rozjížděl, já jsem se špatně rozjížděl, proto se tým rozhodl nahrát nový program a jeho nahrávání trvalo delší dobu než samotné tankování,“ vysvětlil Tomáš Enge poté, co jej ve voze vystřídal Jan Charouz.

Tomáš Enge ale každým kolem snižoval svůj odstup od týmového kolegy a po dalších čtyřiceti minutách jej dostihl. V tu chvíli Verstappen zamířil do boxů a český jezdec se vrátil na páté místo z náskokem 56 vteřin před Holanďanem. Enge zamířil do boxů o dvě kola později, navíc jeho zastávka byla o dvě sekundy kratší než zastávka sesterského vozu, proto tentokrát AMR Eastern Europe pátou pozici uhájil, prototyp českého týmu se vrátil na trať 2,5 s před Astonem číslo 008 a postupně začal zvyšovat svůj náskok, který po čtyřech hodinách závodu činil přibližně 4 sekundy.

Krátce před půl osmou, tedy po 4 hodinách a 23 minutách, od startu zamířil Aston Martin LMP1 #008 ke své další zastávce v boxech. O dvě kola později zastavilo u mechaniků také auto s číslem 007, do jehož kokpitu usedl Jan Charouz. „Auto funguje dobře, dá se s ním jet rychle a jak je vidět, nejedeme o tolik pomaleji než dieselová Audi, navíc i po třech stintech dokážeme na ojetých pneumatikách jezdit stejně rychle, jako když jsou pneumatiky nové,“ podělil se o své pocity Tomáš Enge. „Pokud jde o strategii čtyř stintů na jedněch pneumatikách, uvidíme, jaká bude situace v noci, jestli se ochladí. Zatím si myslím, že tři stinty jsou tak akorát i pro nás jezdce.“

Brzy po těchto zastávkách ale na trať vyjel safety car, což „český“ vůz připravil o jeho náskok. Jan Charouz neuhájil pátou pozici před týmovým kolegou Anthony Davidsonem, jenž převzal vůz s číslem 008 a klesl na šestou pozici. Na oba Astony navíc začal dotírat Peugeot týmu Pescarolo, který mocně dohání ztrátu z úvodu závodu způsobenou kolizí s dalším z Peugeotů v boxech. Když českého jezdce přibrzdil defekt, propadl se právě za tento Peugeot na sedmé místo, které patřilo posádce týmu AMR Eastern Europe také po šesti hodinách závodu.

tisková zpráva: www.bpa.cz

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy