Le Mans: Peugeot slaví double

Enge, Tomáš | foto: www.peugeot-sport.com

POŘADÍ PO 24 HODINÁCH; Peugeotu se konečně podařilo dosáhnout až na vrchol. Jeho dva vozy opanovaly pořadí legendárního závodu a získali tak pro francouzskou automobilku první a druhé místo v cíli. Na stupních vítězů je doplnili lonští vítězové zavodu 24h Le Mans s Audi.

Foto z  Le Mans naznete zde

Peugeot slaví vítězství v Le Mans ve svém třetím roce, kdy nasazuje do toho závodu vozy 908 HDi FAP. Francouzské automobilce se podařilo přerušit pětiletou vítěznou sérii německé značky Audi, která získala "pouze" třetí místo. První místo obsadila posádka ve složení Brabham/Gene/Wurz, která závod rozjela na druhém místě, ale po problémech týmových kolegů Bourdaise/Montagnyho/Sarrazina v boxech se dostala na čelo a tam už vydržela až do konce.

Právě posádka Bourdais/Montagny/Sarrazin by se asi dala označit za nejrychlejší. Po problémech v boxech totiž ztratili asi tři kola, ale během noci dokázali tuto ztrátu téměř smazat. V dopoledních hodinách pak přišla ke slovu týmová řežie a tak se Bourdais/Montagny/Sarrazin museli spokojit s druhým místem.

Třetí příčku vybojovala posádka ingolstadtské automobilky Audi ve složení Capello/Kristensen/McNish. Loňští vítězové sice pomýšleli před startem závodu na obhajobu prvenství,  zvláště po vítězství na Sebringu. Jednalo se ale teprve o premiéru modelu R15 na Le Mans. Třetí místo je proto docela slušným umístěním.


Enge a Chrouz získali 4. místo absolutně!

Krásné čtvrté místo získala česko-německá posádka Charouz/Enge/Mücke, zároveň byli nejrychejšími s benzinovým motorem pod kapotou. Charouz/Enge/Mücke pilotovali nejrychlejší Aston Martin a můžeme říci, že se premiéra Aston Martinu v katogorii LMP1 vydařila. Jediný větší problém, který posádku během závodu potkal (včera podvečer), byla prasklá pneumatika.

Kompletní výsledky po 24 hodinách:
LMP1:
01. Brabham/Gene/Wurz (Peugeot 908 HDi FAP) - 382 kol
02. Bourdais/Montagny/Sarrazin (Peugeot 908 HDi FAP) - 381
03. Capello/Kristensen/McNish (Audi R15 TDI) - 376
04. Charouz/Enge/Mücke (Lola Aston Martin) - 373
05. Panis/Lapierre/Ayari (Oreca AIM) - 370
06. Klien/Minassian/Lamy (Peugeot 908 HDi FAP) - 369
07. Karthikeyan/Lotterer/Zwolsman (Audi R10 TDI) - 369
08. Tinseau/Jouanny/Barbosa (Pescarolo Judd) - 368
09. Albers/Bakkerud/Mondini (Audi R10 TDI) - 360
10. Ragues/Mailleux/Andre (Courage Judd) - 344
11. Davidson/Turner/Verstappen (Lola Aston Martin) - 342
12. Belicchi/Jani/Prost (Lola Aston Martin) - 342
13. Bernhard/Dumas/Premat (Audi R15 TDI) - 333
14. Hardman/Leventis/Watts (Ginetta Zytek) - 325
15. Campbell-Walter/Ickx/Iannetta (Creation Judd) - 319

LMP2:
01. Elgaard/Poulsen/Collard (Porsche RS Spyder) - 357
02. Kane/Leuenberger/Pompidou (Lola Judd Coupé) - 343
03. Nicolet/Hein/Yvon (Pescarolo Mazda) - 325
04. Barazi/Moseley/Bennett (Zytek 07S) - 306

GT1:
01. Magnussen/O'Connell/Garcia (Corvette C6.R) - 342
02. Clairay/Jousse/Maassen (Corvette C6.R) - 336
03. Lichtner-Hoyer/Gruber/Müller (Aston Martin DBR9) - 294

GT2:
01. Melo/Kaffer/Salo (Ferrari 430) - 329
02. Babini/Malucelli/Ruberti (Ferrari 430) - 327
03. Krohn/Jonsson/van de Poele (Ferrari 430) - 323
04. Bell/Sugden/Kirkaldy (Ferrari 430) - 320
05. Coronel/Janis/Bleekemolen (Spyker C8 Laviolette) - 319
06. Bruni/Perez Companc/Russo (Ferrari 430) - 317
07. Ehret/Mansell/Rusinov (Ferrari 430) - 314
08. Bouchut/Rodrigues/Lebon (Ferrari 430) - 304
09. Dempsey/Kitch/Foster (Ferrari 430) - 301
10. McInerney/McInerney/Vergers (Ferrari 430) - 280
11. O'Young/Hesnault/Kralev (Porsche 997 RSR) - 186

odpadlíci:
LMP2 Ara/Kunimoto/Maassen (Porsche RS Spyder) - 339
GT1 Gavin/Beretta/Fässler (Corvette C6.R) - 311
LMP2 Newton/Erdos/Dyson (Lola Mazda Coupé) - 273
GT2 Cocker/Drayson/Franchitti (Aston Martin V8 Vantage) - 272
GT2 Long/Pilet/Narac (Porsche 997 RSR) - 265
LMP2 Noda/de Pourtales/Marsh (Lola Mazda) - 261
LMP1 Hall/Primat/Kox (Lola Aston Martin) - 252
LMP1 Senna/Ortelli/Monteiro (Oreca AIM) - 219
LMP1 Boullion/Treluyer/Pagenaud (Peugeot-Pescarolo 908 HDi FAP) - 210
LMP2 Lahaye/Ajlani/Moreau (Pescarolo Mazda) - 208
LMP2 Biagi/Piccini/Bobbi (Lola Judd Coupé) - 203
GT2 Neiman/Law/Bergmeister (Porsche 997 RSR) - 194
GT2 Simonsen/Farnbacher/Montanari (Ferrari 430) - 183
LMP1 Tomlinson/Dean/Moore (Ginetta Zytek) - 178
LMP1 Luhr/Rockenfeller/Werner (Audi R15 TDI) - 104
LMP2 Ojjeh/Gosselin/Peter (Zytek 07S) - 102
GT2 Felbermayr/Felbermayr/Lecourt (Porsche 997 RSR) - 102
GT1 Alphand/Gregoire/Goueslard (Corvette C6.R) - 99
LMP2 Bruneau/Rostan/Greaves (Radical AER) - 91
LMP2 Amaral/Pla/Smith (Ginetta Zytek 09S) - 46
GT2 Lieb/Lietz/Henzler (Porsche 997 RSR) - 24
GT1 Apicella/Yogo/Yamagishi (Lamborghini Murcielago) - 1

Vedení Peugeotu již přikázalo svým dvěma vedoucím posádkám, aby spolu dále už nebojovaly a dojely do cíle pro zisk cenného double. Jinak se na prvních pěti místech nic nezměnilo. Na šesté místo se posunu třetí tovární vůz Peugeotu.

Průběžné pořadí po 22 hodinách:

01. Brabham/Gene/Wurz (Peugeot908 HDi FAP) - 352 kol
02. Bourdais/Montagny/Sarrazin (Peugeot908 HDi FAP) - +1:34:376s
03. Capello/Kristensen/McNish (Audi R15 TDI) - 346 kol
04. Charouz/Enge/Mücke (Lola Aston Martin – 344 kol
05. Panis/Lapierre/Ayari (Oreca 01AIM) - 340 kol
06. Klien/Minassian/Lamy (Peugeot 908 HDi FAP) - 339 kol
07. Belicchi/Jani/Prost (Lola Aston Martin B08) - + 1:45:456s
08. Karthikeyan/Lotterer/Zwolsman (Audi R10 TDI) - 3:01:040s
09. Tinseau/Barbarosa/Jouanny (Pescarolo 01-Judd) – 338 kol
10. Albers/Bakenrud/Mondini (Audi R10 TDI) - 330 kol




V noci skvělý výkon předvedla posádka druhého Peugeotu ve složení Bourdais/Montagny/Sarrazin, která se dostala až na druhou příčku. Ve 14. hodině havarovala posádka stáje Pescarolo Boullion/Treluyer/Pagenaud. Jejich privátní Peugeot-Pescarolo 908 HDi FAP byl zničen a už v závodu nepokračuje. Naštěstí se nikomu nic nestalo. Je to velká škoda, protože až do havárie se vůz držel na 4.pozici! Další skvělý výkon v noční části závodu předvedli Panis/Lapierre/Ayari, kteří se z 10. místa dostali až na 5.


Staj Pescarolo měla k dispozici jeden ze starších prototypů Peugeot 908 HDi

 
Průběžné pořadí po 16 hodinách:
01. Brabham/Gene/Wurz (Peugeot908 HDi FAP) - 254 kol
02.  Bourdais/Montagny/Sarrazin (Peugeot908 HDi FAP) - 253  kol
03. Capello/Kristensen/McNish (Audi R15 TDI) - 252 kol
04. Charouz/Enge/Mücke (Lola Aston Martin – 248 kol
05. Panis/Lapierre/Ayari (Oreca 01AIM) - 246 kol
06. Tinseau/Barbarosa/Jouanny (Pescarolo 01-Judd) - 245 kol
07. Belicchi/Jani/Prost (Lola Aston Martin B08) - 244 kol
08. Davidson/Turner/Verstappen (Lola Aston Martin) - 243 kol
09. Karthikeyan/Lotterer/Zwolsman (Audi R10 TDI) – +12.344s
10. Klien/Minassian/Lamy (Peugeot 908 HDi FAP) - 241 kol


AKTUALIZACE PO 7.HODINĚ: Ze závodu odstoupila Audi se startovním číslem 2, před odstoupením se držela na 3. místě. Důvodem jejího odstoupení byla nehoda, kterou měl Lucas Luhr. Jezdec ve vysoké rychlosti vůz nezvládl, roztočil se a a narazil do bariéry z pneumatik. Auto je poničené poměrně dost, jezdec však z místa nehody odešel po svých.


Audi přišlo o tento vůz

Vedoucí Peugeot 908 HDi musel zastavit v boxech, a tak ztratil vedení. Peugeot s Francouzskou posádkou (posádkou Bourdais/Montagny/Sarrazin) vedl. Pak ale zajel doboxů. Mechanici dlouho řešili blíže nespecifikovaný problém v levé zadní části vozu. Posádka tak ztratila vedení.

Česko-Německou Lolu Aston Martin přibrzdil defekt pneumatiky, a tak se v současné době Tomáš Enge nachází na sedmé příčce.

Průběžné pořadí po 6 hodinách:
01. Brabham/Gene/Wurz (Peugeot908 HDi FAP) - 97 kol
02. Capello/Kristensen/McNish (Audi R15 TDI)  - 96  kol
03. Luhr/Rockenfeller/Werner (Audi R15 TDI) - +19.344s
04. Davidson/Turner/Verstappen (Lola Aston Martin) – 95 kol
05. Boullion/Treluyer/Pagenaud (Peugeot-Pescarolo 908 HDi FAP) - +18.368 minut
06. Bourdais/Montagny/Sarrazin (Peugeot908 HDi FAP) - 1:43.248
07. Charouz/Enge/Mücke (Lola Aston Martin) - 94 kolo
08. Karthikeyan/Lotterer/Zwolsman (Audi R10 TDI) - +1:48.052 minut
09. Albers/Bakkerud/Mondini (Audi R10 TDI) – 93 kolo
10. Panis/Lapierre/Ayari (Oreca 01AIM) - +31.248 minut

Před 250 tisíci diváky Le Mans zažilo nejen slunečné počasí, ale také start legendárního závodu. Po startu se na čele usadily podle očekávání dva Peugeoty 908 HDi. Audi se však svých největších rivalů drží.

Hned po startu se však objevily první problémy. Prvním odstoupivším se stalo Lamborghini japonského týmu JLOC-Teams, mělo problémy s motorem. Problémy však potkaly i favority. Pedro Lamy jel po 45 minutách plánovaně do boxů na tankování. Když však vyjížděl, tak vjel nedbalostí člena týmu přímo do dráhy zákaznickému Peugeot týmu Pescarolo, ten do boxů právě zajížděl. 

Auto týmu Pescarolo bylo opraveno poměrně rychle. Lamy však musel s defektem a poškozenou zadní částí vozu objet celý okruh (13,6 km). Oprava jeho vozu trvala déle, a tak se propadl pořadím. Kvůli troskám jeho vozu na trať musel i Safety-Car.


Hned za továrnímy týmemy se drží dvě Audi R10 TDI soukromého týmu

Obhájci titulu Kristensen/McNish/Capello měli také pech. Skot (McNish) poškodil předek jejich vozu. Ten musel být vyměněn. Pro posádku to však neznamenalo až tak velkou ztrátu.

Průběžné pořadí po 3 hodinách:
01. Bourdais/Montagny/Sarrazin (Peugeot 908 HDi FAP) - 50 kol
02. Brabham/Gene/Wurz (Peugeot 908 HDi FAP) - +2:36.036 minut
03. Capello/Kristensen/McNish (Audi R15 TDI) - +3:01.696
04. Luhr/Rockenfeller/Werner (Audi R15 TDI) - 1 kolo ztráty
05. Charouz/Enge/Mücke (Lola Aston Martin) - +1:06.608 minut
06. Davidson/Turner/Verstappen (Lola Aston Martin) - 2:11.968
07. Boullion/Treluyer/Pagenaud (Peugeot-Pescarolo 908 HDi FAP) - 2 kola ztráty
08. Albers/Bakkerud/Mondini (Audi R10 TDI) - +1:22.352 minut
09. Karthikeyan/Lotterer/Zwolsman (Audi R10 TDI) - +1:35.860 minut
10. Bernhard/Dumas/Premat (Audi R15 TDI) - +2:06.780 minut
31. Klien/Minassian/Lamy (Peugeot 908 HDi FAP) - 43 kol ztráty

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy