Podle grandprix.com obdrželo vedení společnosti Prodrive, jež v posledních letech stavěla a provozovala závodní vozy Ferrari F550 Marenello ve vytrvalostních závodech sportovních vozů, kontrakt k přípravě speciálů Aston Martin pro opětovný návrat do nejprestižnějšího vytrvalostního závodu na 24 hodin v Le Mans.
Vozy postavené na bázi modelu DB9 ve specifikaci třídy GTS by se měly objevit na startu v roce 2005 a jejich soupeři budou právě Ferrari 550M, Chevrolet Corvette, Chrysler Viper, Lister Storm a očekávané Maserati a Lamborghini.
Aston Martin vstoupil do světa motoristických závodů v roce 1913, kdy Lionel Martin postavil první závodní vůz pro závod do vrchu u vesničky Aston Clinton, kde žil. Odtud také jméno značky. Společnost později koupil hrabě Louis Zborowski, jenž se zúčastnil s vozem Aston Martin v roce 1920 závodu Grand Prix. Po jeho smrti v roce 1924 zmizela značka ze závodních tratí, aby se na ně vrátila po 2. světové válce.
V padesátých letech minulého století patřila značka k nejlepším a v roce 1959 získala právě v Le Mans první dvě místa v cíli absolutně. Za jejich volanty se tehdy střídali Roy Salvadori a Carroll Shelby, Maurice Trintignant a Paul Frere.
Od roku 1987 je továrna ve vlastnictví Fordu.
Foto: Don Dean Sheffield
Aston Martin znovu do Le Mans
Stejně jako Bentley, i Aston Martin hodlá podpořit zájem o své vozy návratem do Le Mans.