Brno v obležení tisíců koňských sil

Mortimer/Ellis | foto: www.auto-news.cz | Mariusz Stankowski

Brněnský okruh bude o nadcházejícím víkendu opět hostit prestižní šampionát FIA GT, jež je neoficiálním mistrovstvím světa. Hlavním bodem programu bude vytrvalostní závod královských kategorií GT1 a GT2. Nejen to však budou moci diváci sledovat.

Již poosmé na brněnský Masarykově okruhu zavítá tato prestižní akce, jejíž vrcholem bude tradiční vytrvalostní závod šampionátu FIA GT. V letošní sezóně však došlo k úpravě pravidel a kvůli snížení nákladů byli závody zkráceny z původních tří hodin na dvě.

Šampionát FIA GT je vypsán pro vozy GT1 a GT2, přesně specifikované mezinárodními technickými předpisy. Kromě toho se závodu mohou účastnit také vozy s platnou národní homologací, jedná se o vozy třídy G2. Dále mohou být přijaty na start také vozy specifikace GT3, které splňují řadu předpisů, včetně bezpečnostních. Tyto vozy však startují bez nároku na body do šampionátu.

Výkon vozů soupeřících ve GT1 je regulován kanceláří GT, která je pod správou FIA. Tyto handicapy zaručují větší vyrovnanost. Pravidla v této třídě dovolují podstatnější úpravy aerodynamiky, motoru, podvozku a elektroniky. Vozy GT1 jsou označeny čísly od 1 do 49, která jsou červená. GT2 jsou méně upravené vozy, označené čísly od 50 do 99 modré barvy.

Dalším seriálem, který o víkendu nebude chybět, je evropské mistrovství FIA GT3. Tento seriál byl založen především pro amatérské jezdce, kteří tak mohou závodit s atraktivními stroji za cenově přijatelných podmínek. Tento seriál se jezdí při vybraných evropských podnicích FIA GT. Každý podnik jezdcům nadělí porci dvou hodinových závodů. Na startu GT3 uvidíme  modely produkčně vyráběných automobilů GT značek Aston Martin, Dodge Viper, Morgen, Jaguár, Lamborghini a nebo třeba Ford GT40.

Poprvé budou mít diváci v Brně možnost vidět evropský pohár GT4. Ten je podobně jako GT3 vypsán pro amatérské jezdce. Rozdíl je však v technice. Startovní pole se dělí do dvou skupin: GT4 a Sports Light. Podmínkou homologace vozů GT4 je dosažení minimálně 300 kusů roční produkce. To však nemusí splňovat vozy Sports Light. To s sebou přináší účast originálních vozů. Úpravy vozů pohárů GT4 z jejich sériových modelů jsou minimální. Změn doznávají především brzdy, tlumiče a bezpečnostní výbava. Motory a aerodynamika vozů se od sériových verzí neliší. GT4 se představí v sobotu v padesátiminutovém závodě a v neděli ve dvou sprintech.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy