Osmé místo pro Engeho ve 24h Spa

Enge, Tomáš | foto: BPA sport marketing, a.s.

Osmá pozice absolutně a pátá v královské kategorii GT1, to je závěrečný účet Tomáše Engeho a jeho kolegů v závodě 24h Spa Francorchamps.

Český pilot startoval ve vrcholu sezony FIA Grand Turismo v týmu IPB Spartak Reiter Engineering a za střídače měl Petera Koxe, Jana Lammerse (Niz.) a Romana Rusinova (Rus.). První polovinu maratónu jeli výtečně. Po startu z osmé příčky se jejich Lamborghini Murcielago R-GT prodralo až na čtvrté místo. Parádní výkon jezdců ale dostal ránu v podobě poruchy převodovky.

Po třinácti hodinách jízdy byli Enge a spol. čtvrtí, kolo za třetí posádkou. Vše šlo bez potíží. Jenže až do okamžiku, kdy přestalo fungovat řazení. Při opravě v boxech ztratili pětadvacet kol. Kvartet se tak propadl hluboko do druhé desítky z jednačtyřiceti startujících. S návratem na trať v belgických Ardenách začala stíhací jízda všech jezdců střídajících se v „Lambu“.

Na konečnou osmou příčku se Kox dostal v posledních vteřinách závodu, kdy dostihl Ferrari 430 Tima Mullena. Tomášova posádka stihla za 24 hodiny odjet 544 okruhů, přičemž vítězné Maserati MC-12 jich mělo 577. V maratónu, který se tradičně odehrával před plnými tribunami, se udála řada dramat. Například noční havárie Astonu Martin DBR9 Karla Wendlingera či nedělní požár Corvette C6R s Fabrizio Gollinem za volantem.

Tomáš Enge strávil v kokpitu „Lamba“ přibližně sedm a půl hodiny a další porce závodničiny jej čeká již o nejbližším víkendu. V okruhovém MMČR nastoupí s Mercedesem AMG DTM C-Klasse v Mostě. V barvách týmu Charouz Racing System bude bojovat jak v sobotní tříhodinovce tak i v nedělním Sprintu.

Slavný maratón ve Spa byl k vidění v přímých přenosech televize SPORT 5. Stanice připravila i záznamy. Nejbližší poběží již zítra, v pondělí 4. srpna od 12.05 do 13.35. Další program a informace na www.sport5.cz.

Konečné výsledky 24h Spa ZDE

Tomáš Enge: „Mám za sebou nové zkušenosti. Závodil jsem v novém autě, v novém týmu a v podobě Jana a Romana jsem poznal i nové kolegy. Bylo to moc fajn. Lamborghini Murcielago R-GT mě bavilo. Překvapilo mě dobrými jízdními vlastnostmi. O výjimečném zvuku motoru jsem samozřejmě věděl, nicméně musím říci, že pískot v kabině vozu mě doslova šokoval. Motoru možná trošku chybí větší výkon. Ale celkový dojem mám určitě dobrý. I v týmu byli všichni spokojeni, ačkoli nás zásadně zdržela porucha převodovky, a proto jsme dojeli hůře, než jsme teoreticky mohli. Se speciálem třídy GT1 je to vždy lepší než s „gétedvojkou“, takže jsem za tuhle zkušenost velmi rád.“

Tomáš Enge a 24h Spa:
1999 – BMW 320i týmu Fina Rafanelli, kolegové Jenson Button a David Saelens, nedojeli pro poruchu
2006 – Aston Martin DBR9 týmu Aston Martin Racing BMS, kolegové Peter Kox, Fabio Babini, Christian Pescatori, 4. absolutně a ve třídě GT1
2007 – Ferrari F430 týmu Scuderia Ecosse, kolegové Jarek Janiš, Tim Mullen, Johnny Kane, nedojeli pro havárii
2008 – Lamborghini Murcielago týmu IPB Spartak Reiter Engineering, kolegové Jan Lammers, Peter Kox, Roman Rusinov, 8. absolutně a 5. v GT1

Zdroj: bpa.cz

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy