Start proběhl bez vážnějších problémů a z prvních tří míst se začaly soupeřům postupně vzdalovat všechny tovární Peugeoty 908. Situaci za nimi kontrolovaly vyzkoušené Audi R10, taktéž nasazované automobilkou. Šest prvních vozů startovalo s přeplňovanými dieselovými motory.
Do okamžiku, než se začalo čelo startovního pole prokousávat pomalejšími vozy o kolo zpět se vedlo dobře i posádce stáje Charouz Racing Team s Lolou a benzínovým motorem Aston Martin. Bohužel Jan Charouz situaci nezvládl a ztratil při souboji s pomalejšími vozy přítlak, díky čemuž vylétl z dráhy. Pomačkanou Lolu mechanici opravovali dostatečně dlouho na to, aby se zařadila do závodu až na 48. místě a trojici čekala náročná stíhací jízda.
Protože se potíže nevyhnuly ani tovární šestici, byl boj o čelo závodu neustále vyrovnaný. Zatímco v úvodní části udával tempo Peugeot, s příchodem noci a technických problémů francouzských vozů zavelelo do útoku Audi. Když pak brzy ráno začalo pršet, Capello / McNish / Kristensen převzali vedení. Z dosahovaných časů i komentářů jezdců bylo jasné, že čtyři kruhy vstoupily do závodu s kompromisnějším nastavením a zatímco u lvů měnili v boxech zásadnějším způsobem nastavení, konkurence z Německa pouze přezouvala pneumatiky, tankovala palivo a střídala jezdce. Převzala tak iniciativu, kterou kontrolovala i v rozhodující závěrečné části.
Pokud se vrátíte v paměti k posledním ročníkům závodu v Le Mans, jistě si vzpomenete, že od poloviny dopoledne se už povětšinou drželo pořadí s cílem závod s týranými sportovními vozy vůbec dokončit. Letošní ročník však byl jiný. Pekelný dvacetičtyřhodinový sprint na víc jak 5000 kilometrů vstoupil do posledního stejně napínavého dějství.
S měnícími se podmínkami na dráze přišly ke slovu nejen gumy do mokrých a suchých podmínek, ale i pro vlhkou dráhu. Vedení kontrolovala posádka Audi ve složení Capello / McNish / Kristensen stíhaná trojicí Peugeotu Gene / Minassian / Villeneuve. Rozhodující duel o vítězství spolu svedli sedminásobný vítěz a král Le Mans Kristensen a domácí Minassian. Do poslední hodiny vjelo Audi s náskokem asi dvou minut a Dán dával do obrany svého náskoku vše. Stejné to však bylo i na druhé straně, Francouz hnal svoji 908ku způsobem buď a nebo.
Při poslední zastávce v boxech obul Kristensen gumy pro vlhkou a lehce mokrou trať, Minassian vsadil na slicky, neboť některé části 13 kilometrového okruhu byly téměř suché. Peugeot byl v některých kolech přes neustálé předjíždění pomalejších vozů až o 8 vteřin rychlejší, ale riskantní jízda si brala i svou daň v podobě smyku v šikaně Dunlop a minutí šikany na rovince Mulsanne. Přesto se však jevila riskantní volba správnou a naděje na vítězství s postupujícím časem rostly. Konečné rozhodnutí však přinesl defekt levé zadní pneumatiky Peugeotu.
Cílem tak jako první projelo potřetí za sebou Audi posádky Capello / McNish / Kristensen, přitom dánský pilot aktuálně startující v seriálu DTM triumfoval už po osmé. Se ztrátou 4,5 vteřiny za nimi jako poražení nedělní hrdinové Gene / Minassian / Villeneuve a třetí místo získal se ztrátou dvou kol další domácí vůz pilotovaný trojicí Montagny / Zonta / Klien. Po počátečních potížích s převodovkou se ukázal nakonec nejrychlejším vozem startovního pole mocně finišující a celkově pátý Peugeot trojice Lamy / Sarrazin / Wurz.
Trojice Mücke / Charouz / Enge v Lole českých barev skončila nakonec úspěšně v cíli na celkovém devátém místě se ztrátou 27 kol a prokázala, že jí rychlost nechyběla. Mezi vozy třídy LMP1 s benzínovými motory skončila na třetím místě.
Ve třídě LMP2 zvítězila trojice Merksteijn / Verstappen / Bleekemolen s Porsche RS Spyder.
Třídu GT1 opanoval souboj Aston Martinů a Chevroletů Corvette. Britové nakonec byli úspěšnější a Brabham / Garcia / Turner zvítězili ve třídě podobným způsobem, jako Audi před Peugeotem, taktéž rozdílem 4,5 minuty.
V kategorii GT2 vyhrála trojice Salo / Melo / Bruni s Ferrari F430.