Důležitým faktorem pro kladné rozhodnutí Aston Martinu a stavbu sportovního prototypu kategorie LMP1 je rovnocennost benzínových a dieselových strojů, neboť automobilka se soustředí na sportovně luxusní osobní automobily a s dieselovými motory se zaobírat nehodlá.
Asociace ACO, která pořádá závod v Le Mans uvedla, že hodlá upravit předpisy tak, aby byly benzínovým motorem poháněné vozy stejně konkurenceschopné, jako Audi a Peugeoty, v jejichž útrobách pracují naftové agregáty.
„Pokud bychom se měli pustit do takového dobrodružství, pak jednou ze základních otázek musí být, jestli budeme konkurenceschopní," uvedl ve Francii šéf Aston Martin Racing George Howard-Chappell.
„Diesel pro nás není aktuálně zajímavý a pokud nemůžeme být konkurenceschopní s benzínovým motorem, nepůjdeme do toho."
Žádné rozhodnutí v této věci nebylo učiněno a budoucnost projektu LMP1 je otevřená. V současné době spolupracuje Aston Martin a Prodrive s českým týmem Charouz Racing Systems. Lola nejvyšší třídy je poháněná motore Aston Martin a dosáhla výborného výsledku, když se dokázala kvalifikovat do třetí řady před dieselové Audi.