Vůz LMP1 Aston Martin opět bodoval

Charouz/Mücke | foto: BPA sport marketing, a.s.

LMS - MONZA - ZÁVOD; Jeden z nejdramatičtějších závodů moderní historie sportovních vozů, 1000km Monzy, přinesl posádce Jan Charouz, Stefan Mücke bod za osmé místo v královské kategorii LMP1.

Zcela nový vůz LMP1 s motorem Aston Martin byl po hodině a čtvrt absolutně v čele, nicméně závada na palivovém systému motoru je nadlouho zdržela v boxech. Po opravě pak česko-německá dvojice ve strhující stíhací jízdě dosáhla na bodovanou příčku.

Dvacetiletý Pražan a o šest let starší závodník z Berlína patřili k hrdinům druhého závodu Le Mans Series 2008. Po dlouhém zdržení při opravě v boxech klesli na samý konec početného a výjimečně pestrého pole vozů, ale nevzdali se. Stefan Mücke dokonce v závěru zajel v jednom z kol čas, který byl lepší než jeho výkon z kvalifikace.

Jezdci i další členové týmu Charouz Racing System se už nyní těší k dalšímu závodu  LMS za dva týdny v belgickém Spa Francorchamps. Až na potíže s palivovým systémem totiž byl zcela nový prototyp LMP1 s motorem Aston Martin velmi rychlý i spolehlivý. V druhé polovině závodu zajížděli týmoví jezdci rovnocenné časy s turbodieselovými prototypy.

Aston Martin Racing se radoval také z výkonu Tomáše Engeho a jeho španělského kolegy Antonia Garcii. Posádka Astonu Martin DBR9 totiž po znamenitém výkonu vyhrála třídu LMGT1.

Druhý závod Le Mans Series vedle divokých soubojů poznamenala i řada drsných havárií. Tu nejděsivější předvedl Stephane Ortelli s vozem Courage Oreca, jenž se v rychlosti okolo 300km/h vznesl a diváci viděl několik salt. Monacký závodník havárii přečkal s šokem a zlomeným kotníkem.

Stefan Mücke
Dnes nám nebylo štěstí zrovna nakloněno. Náš vůz byl přitom neuvěřitelně rychlý, po hodině a čtvrt od startu jsme byli v provizorním vedení, naše šance na stupně vítězů byly veliké, ale technika byla bohužel proti. Vůz zničehonic začal ztrácet výkon, téměř se zastavil, byl jsem dost nervozní, abych vůbec dojel k mechanikům. Ti nakonec vše dali do pořádku a na nás s Honzou pak bylo dohánět ztrátu, Naštěstí jsme zcela vyrovnaná dvojice, tak jsme se probili až k bodu za osmé místo.

Jan Charouz
Musím  říct, že to bylo opravdu velké drama. Pocit beznaděje, kdy vám auto opakovaně samo od sebe zastavuje, je skutečně hodně silný. Stejné potíže, které měl Stefan, potkaly i mě, ale naštěstí to mechanici opravili. V okamžiku závady jsem musel na trati co tři vteřiny vypínat a zapínat celou elektroniku motoru, což mohli diváci u televizorů poznat podle světel, která jednou svítila, jednou ne. Nebýt poruchy, byli jsme hodně vysoko. Ale to už jsou závody.

Antonín Charouz, šéf stáje
Potíže s palivovým systémem nás dnes srazily z našich vysokých a myslím oprávněných ambicí. Je to velká škoda, ale to už k motorsportu patří. Je důležité, že se nám vyhnuly divoké havárie, kterých dnes bylo v Monze ažaž. Při pomalé jízdě jsem měl o oba jezdce strach, jde totiž o velmi nebezpečnou situaci. Když ale celý víkend shrnu, jsem velmi spokojen s naší rychlostí. Nesmíme zapomenout, že náš vůz je zcela nový, takže nějaký ten technický problém k novým autům vždy patří.

George Howard-Chappell, technický šéf Aston Martin Racing
Samozřejmě jsme zklamaní, že se nám nepodařil dnes lepší výsledek, ale s  menšími  problémy jsme v našem programu počítali. Budeme ovšem i nadále vytrvalí v naší tvrdé práci. Uděláme vše pro napravení drobných potíží, z nichž si pro příští závod bereme ponaučení.

Výsledky, 1000km Monzy, 2. z  5 závodů Le Mans Series
1. Lamy, Sarrazin (Por.Fr./Peugeot 908 HDi FAP) 173 kol 
2. Premat, Rocknefeller (Fr., Něm./Audi R10 TDI) -47,672
3. Primat, Tinseau (Švýc., Fr./Pescarolo Judd) -4 kola
4. Kerr, Hall, Jouanny (oba Brit.,Fr./Creation –Aim) -4 kola
5. M. Gene, Minassian (Špa. Fr./Peugeot 908 HDi FAP) -6 kol
6. Capello, McNish (It.Brit./Audi R10 TDI) -7 kol
7. Tappy, Ickxová, Short (Brit., Belg, Brit/Pescarolo Judd) -7 kol
8. Charouz, Mücke (ČR, Něm./Lola Aston Martin) -15 kol

Tisková zpráva bpa.cz

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy