Přes odstoupení spokojenost

Přesto, že se poslední závod v Monze nevydařil týmu MENX dle představ, panuje se sezonou spokojenost.

Premiérová sezona českého týmu MENX v šampionátu FIA GT přinesla výborné umístění Roberta Pergla, který skončil mezi elitní desítkou třídy N-GT. K tomuto úspěchu mu dopomohli Jarek Janiš, Tomáš Enge a Yannick Schroeder, kteří se s ním v průběhu sezony střídali ve voze.

Po závěrečném závodu sezony převládaly v týmu MENX smíšené pocity, neboť Robert Pergl musel ze závodu odstoupit v průběhu třetího kola. Pocit zklamání ale rychle vystřídaly úsměvy, neboť český tým ve své premiérové sezoně v prestižním šampionátu sportovních vozů podával stabilně výborné profesionální výkony a odměnou mu bylo desáté místo Pergla v konečné klasifikaci třídy N-GT. Vůz Ferrari 360 Modena připravovaný výhradně českými mechaniky patřil mezi nejspolehlivější vozy celého startovního pole, což neušlo pozornosti ostatních účastníků šampionátu.

Robert Pergl absolvoval všechny závody, kterých se tým zúčastnil. Spolu s ním se ve voze podle závodního programu střídali jezdci BPA sport marketing Jarek Janiš a Tomáš Enge, kteří svými zkušenostmi a nasazením pomohli týmu v úspěšném začlenění do šampionátu FIA GT.

Ve čtyřiadvacetihodinovém závodu ve Spa jel s MENXem ještě Francouz Yannick Schroeder. Právě ve Spa tým dosáhnul největšího úspěchu, když za náročných podmínek dokončil závod na vynikajícím třetím místě.

O výborném vystoupení týmu svědčí fakta. MENXu patří v konečném pořadí týmů sedmá příčka. Český tým ale nasazoval pouze jeden vůz, při průměru bodů na vůz je MENX pátý, přitom alespoň bod získalo 15 týmů.

Robert Pergl: „Zakončení sezony jsem si představoval jinak, bohužel jsem udělal drobnou chybu. Vozu se nic nestalo, ale uvíznul jsem zadními koly ve štěrku a traťoví pomocníci mi neumožnili pokračovat. V Itálii nám asi není souzeno. Na druhou stranu se mi ale podařilo splnit cíl, kterým bylo umístění v první desítce šampionátu, což beru jako ohromný úspěch. Jsem hrdý na to, že jsem jezdil mezi nejlepšími jezdci sportovních vozů světa. Rád bych poděkoval celému týmu za odvedenou práci, dokázali jsme, že i v našich podmínkách můžeme připravit stroj na špičkové úrovni. Nyní jsem trochu zklamaný kvůli odstoupení ze závodu, ale myslím, že brzo převáží jednoznačný pocit radosti z předvedených výkonů za celou sezonu.“

Jarek Janiš: „Dnes jsem jel pouze zahřívací trénink, kde se vůz choval dobře. Je škoda, že jsem se v závodu už nedostal za volant, ale motoristický sport je už někdy takový. Myslím, že při mých startech jsem splnil to, co se ode mě očekávalo a přispěl k Robertovu výbornému umístění v konečném pořadí. S týmem se mi dobře spolupracovalo, panuje v něm výborná atmosféra a rád jsem byl jeho součástí. Vrcholem sezony byla čtyřiadvacítka ve Spa, na kterou máme nádherné vzpomínky.“

Ivo Horn, technický ředitel: „Odstoupení ze závodu nás pochopitelně mrzí, zvláště když problémy potkaly i hodně favoritů a měli jsme šanci na dobrý výsledek. Po bitvě je ale každý generálem a na kdyby se nehraje. Úspěchy i zklamání vždy nese celý tým a domnívám se, že s naší účastí můžeme být rozhodně spokojeni. Určitě jsme českému motorismu ostudu neudělali, přestože jsme byli nováčky. Měli jsme jeden z nejspolehlivějších vozů a všichni jezdci vždy pracovali stoprocentně pro tým. Robert skončil celkově v první desítce, což je obrovský úspěch, který asi bude plně doceněn až za nějaký čas.“


Zdroj: www.bpa.cz

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy