Hned úvod dlouhého závodu na 1000 kilometrů přinesl několik dramatických okamžiků, které nabízí především závody vozů více tříd.
A to je právě kořením vytrvalostních závodů. V podnicích tohoto typu nevyhrávají jen ti nejrychlejší, ale především ti nespolehlivější a ti, ke kterým se přikloní paní štěstěna.
Ke změně pořadí již nakonec na předních místech nedošlo a z vítězství s náskokem 8 kol se těšil tým ADT Champion. Stíhací jízda Biely a Wernera přinesla jen snížení ztráty na rychlejší z Panozů, ale i třetí místo zajistilo německým jezdcům titul šampionů za rok 2003. „Byl to vydařený závod. Již dlouho jsem se zde snažil zvítězit a konečně se mi to podařilo,“ prohlásil JJ Lehto, jenž zde přišel chybou svého týmového kolegy o vítězství v roce 1999.
Tuto kategorii nakonec rudé Ferrari stáje Prodrive ovládly. Ve vítězném voze se střídal s kolegy Koxem a Menum i český jezdec Tomáš Enge. Týmoví kolegové Magnussen / Brabham / Davidson skončili druzí, když je od vítězství po 1000 kilometrech na dráze dělilo pouhých 1,053 vteřiny! „Raději bychom vyhráli více závodů v letošní sezoně, ale vyhráli jsme v Le Mans a Petit Le Mans, takže to byl úspěšný rok. Být kolegou s Tomášem bylo pro mne velkým potěšením,“ řekl po závodě Peter Kox.
Se štěstím vyhrál tovární tým Chevrolet Corvette titul v hodnocení týmů. V závěru sezony žluté Corvetty na Ferrari nestačily. Při případném double týmu Prodrive musela posádka továrního týmu skončit nejhůře na třetím místě, což se nakonec s hrozivou ztrátou 9 kol posádce Gavin / Collins / Pilgrim podařilo.
Také ve slabší třídě GT bylo možné slavit double, a to týmu Alex Job Racing. Bergmeister / Bernhard / Dumas porazili letošní šampiony a své týmové kolegy Luhra a Maassena s druhým Porsche 911 GT3 RS.
Pořadí závodu Petit Le Mans na okruhu Road America:
1. JJ Lehto / Herbert / Johansson; Audi R-8 (P900) 9h 31m 10.608 s
2. Beretta / Papis / Saelens; Panoz LMP01/EPP (P900) + 8 kol
3. Werner / Biela; Audi R8 (P900), + 9 kol
4. Maxwell / Jeannette / Leuenberger; Panoz LMP01/EPP (P900) + 15 kol
5. Menu / Kox / Enge; Ferrari 550 Maranello (GTS), + 19 kol
6. Brabham / Davidson / Magnussen; Ferrari 550 Maranello (GTS), + 19 kol
7. Gavin / Pilgrim / Collins; Corvette C5-R (GTS), + 28 kol
8. Bernhard / Dumas / Bergmeister; Porsche 911 GT3 RS (GT), + 34 kol
9. Maassen / Luhr; Porsche 911 GT3 RS (GT), + 34 kol
10. Lewis / Drissi / Paterson; R&S MK IIIC/Lincoln (P900), + 34 kol