Jezdci jsou na prahu vytrvalostních bitev, mezi nimiž ční legendárních 24h Le Mans.
Ačkoli zbrusu nový vůz absolvoval poměrně omezený počet testovacích kilometrů na trati Paula Ricarda HTTT v jihofrancouzském Le Castellet a v britském Snettertonu, celá stáj se těší na debut na dráze Circuit de Catalunya. Všichni z týmu věří, že vůz bude konkurenceschopný.
Při zkušebních jízdách se kromě Jana Charouze a Stefana Mückeho objevil v zastřešeném prototypu také Tomáš Enge, s jehož řízením se počítá ve slavném maratonu 24h Le Mans. V Barceloně stejně jako v dalších podnicích LMS bude Enge nastupovat za britskou stáj Modena. Ve Astonu Martin DBR9 kategorie LMGT1 se bude střídat se Španělem Antonio Garciou.
Startovní pole Le Mans Series je proti minulým sezonám ještě kvalitnější. Do Barcelony (www.circuitcat.com ) se přihlásilo 49 posádek, přičemž prototypů je rekordních 31 (16 LMP1, 15 LMP2). Přímé přenosy a záznamy přinesou TV stanice Galaxie Sport a Eurosport.
1000 km Barcelony v televizi
Galaxie Sport: přímé přenosy 11.30 – 12.00, 12.55 – 13.50, 16.30 – 17.30
Eurosport: přímý přenos 11.15 – 12.00 a záznam 23.00 – 23.30
Livetiming: www.ris-timing.be
Jan Charouz: „Myslím, že nás v Barceloně čeká velký okamžik. Kombinace naší stáje s veličinami jako jsou Aston Martin Racing a Prodrive se jeví jako velmi silná. Naostro pojedeme se zcela novým automobilem poprvé, takže byl bych opatrný s velkým očekáváním, nicméně věřím, že nepropadneme. Mezi vozy s benzinovými motory bychom měli být na absolutní špici a velkou otázkou pro mě zatím je, jak si povedeme proti konkurenci s naftovými vozy. Už se neuvěřitelně těším.“
www.jan-charouz.cz
Stefan Mücke: „První závod v roce je pro mě pokaždé opravdové potěšení. Letos je čekání na úvodní podnik výjimečné, protože naše stáj vyrazí se zcela novým prototypem. Myslím, že pro všechny bude velmi zajímavé, vzrušující, sledovat, jak se našemu speciálu bude dařit ve srovnání s ostatními benzínovými a samozřejmě i s naftovými auty. Katalánský okruh znám z mého tamního startu v DTM 2006, ale to se jelo na kratší verzi trati. Takže můj první úkol v Barceloně bude se co nejrychleji naučit celou dráhu. Doufám, že budeme v závodě nejlepším týmem, který používá benzinový motor.“
www.stefan-muecke.jgsm.de
Antonín Charouz, šéf stáje: „Jsem velmi zvědavý, jak se nám v prvním závodě povede. Bude to pro nás velká premiéra, vůz LMP1 poháněný motorem Aston Martin je zcela nový. Testování ovšem probíhalo bez jakýchkoli zásadnějších potíží, tudíž doufám, že auto bude bezvadně fungovat i v závodě. Věřím, že budeme brzy konkurenceschopní.“
www.racing.charouz.cz
George Howard-Chappell, technický šéf Aston Martin Racing: “Velmi se těšíme na začátek závodní sezóny 2008 a na to, že se opět začne závodit. Nicméně v našich očekáváních musíme být realisty, jelikož tento projekt začal velmi pozdě. To znamenalo, že jsme měli málo času na vývoj vozu. Dosavadní testy byly vydařené a Jan se Stefanem jezdili velmi dobře. Oba hlásili, že vůz i motor pracují na vysoké úrovni. Je ale třeba říci, že závod na 1000 km je dlouhý a v úvodu sezóny je třeba počítat se vším.“
www.astonmartinracing.com
1000 km Barcelony – časový harmonogram
Pátek 4. dubna
11:45 – 12:45 1. volný trénink
15:45 – 16:45 2. volný trénink
Sobota, 5. dubna
09:45 – 10:45 3. volný trénink
14:15 – 14:35 Kvalifikace (GT vozy)
14:40 – 15:00 Kvalifikace (prototypy)
Neděle 6. dubna
09:00 – 09:20 Warm-up
11:35 – 17:35 Závod (215 kol)
www.lemans-series.com
Le Mans Series 2008
1000 km Barcelony, 4. až 6. dubna
1000 km Monzy, 25. až 27. dubna
1000 km Spa, 9. až 11. května
1000 km Nürburgingu, 15. až 17. srpna
1000 km Silverstone, 12. až 14. září
www.lemans-series.com
24h Le Mans, 12. až 14. června
www.lemans.org
Tisková zpráva BPA