ve kterém Pergl bojuje o umístění v elitní desítce jezdců třídy N-GT.
Jarek Janiš: "Profil Monzy je podobný Perguse, kde tým podal velmi dobrý výkon. Trať vyžaduje nastavení vozu, které zajistí dobrou stabilitu při brždění a přejíždění obrubníků. Z letošního závodu F3000 vím, jak je právě akcelerace na výjezdu v šikanách důležitá pro výsledný čas, vůz musí být co nejklidnější. To v praxi znamená, že pojedeme s tvrdším nastavením než třeba v Estorilu. Udělám maximum pro to, abych pomohl týmu k co nejlepšímu umístění a tím splnil jeho cíl."
Robert Pergl: "Konečně zase trať, kterou dobře znám. To znamená, že budeme moci rovnou přistoupit k ladění vozu. Na závod se hodně těším, rychlé okruhy mám rád a vyhovují mi, v Monze mám nejraději zatáčku Curva Grande. Myslím, že jsme v letošní sezoně překonali očekávání a rádi bychom ji zakončili pozitivně. Rád bych udržel místo mezi nejlepšími deseti jezdci třídy N-GT."
Ivo Horn, technický ředitel: "Našim hlavním cílem víkendu bude pomoci Robertovi udržet místo mezi deseti nejlepšími jezdci třídy. Před závodem jsme udělali asi největší změny v nastavení vozu za celou sezonu, aby odpovídal profilu okruhu v Monze - přitvrdili jsme nastavení podvozku a dlouhé rovinky si vyžádaly zcela odlišné poskládání převodových stupňů. Profil okruhu možná bude malinko více vyhovovat vozům Porsche, ale uvidíme. Vím, že již jsem to říkal mnohokrát, ale klíčem k úspěchu bude jako vždy spolehlivost. Průběh sezony jasně ukázal, že když dojedeme do cíle, máme velmi dobré šance na zisk bodů."
Monza patří mezi legendární tratě motoristického sportu. Historie okruhu začala v roce 1922, kdy se rozhodlo o výstavbě okruhu na předměstí Milána. Okruh v Monze leží v Královském parku a při jeho stavbě došlo k určitým sporům ohledně jeho zasažení do parku a původní plán musel být nakonec upraven. 3. září 1922 byl okruh oficiálně otevřen coby Národní autodrom Itálie, o týden později už hostil Grand Prix Itálie. Původně okruh připomínal spíše ovál a jednu dobu na něm byla i klopená zatáčka. Od té doby prošel okruh různými úpravami, které měly vést ke zpomalení a zvýšení bezpečnosti. V současné době okruh měří 5793 metrů a závod šampionátu GT je vypsán na 120 kol nebo tři hodiny, podle toho, co nastane dříve.
Časový program
Pátek 17. 10. 2003
11.00 - 12.30 Volný trénink 1
14.40 - 16.10 Volný trénink 2
Sobota 18. 10. 2003
10.25 - 11.10 Kvalifikace 1
15.30 - 16.15 Kvalifikace 2
Neděle 19. 10. 2003
09.00 - 09.15 Zahřívací trénink
11.20 - 13.20 Závod (120 kol = 501,84 km, max. 3 hodiny) letmý start
Televizní zpravodajství ze závodu přináší Eurosport,
vysílací časy jsou plánovány takto:
Sobota 18. října
08:15 - 09:15 LG SRW Magazine
11:30 - 12:30 F. Renault V6 Eurocup - závod LIVE
Neděle 19. října
09:00 - 10:00 FIA GT & FIA ETCC - zahřívací trénink LIVE
15:00 - 16:45 FIA ETCC - oba závody LIVE
19:00 - 20:00 FIA GT - Nejdůležitější okamžiky závodu
Pátek 24. října
22:00 - 23:00 LG Super Racing Weekend(tm) Magazine
BPA sport marketing, a.s.
Poslední závod FIA GT v Monze
Jarek Janiš a Robert Pergl budou hájit barvy českého týmu MENX v posledním závodu letošního šampionátu FIA GT,...