Závod v Brně byl pro Engeho trápením

Enge/Kofler | foto: BPA sport marketing, a.s.

Zadření ložiska levého předního kola vozu Saleen S7R ukončilo závodnické trápení Tomáše Engeho v brněnském zastavení šampionátu FIA Grand Turismo. Vůz týmu RBImmo Racing totiž za konkurencí výrazně zaostával, takže český pilot ani jeho rakouský střídač Reinhard Kofler neměli žádnou šanci uspět.


Do technické závady se pohybovali na konci pole královské třídy GT1, stejně tak tomu bylo v předešlých tréninkových jízdách. Americký speciál dostal od sportovních komisařů menší zadní křídlo, menší restriktor k motoru a navrch 40 kilogramů zátěže, což je pravidlo pro stáje, které nejedou celé mistrovství. Vůz samotný je navíc starší modifikace, což v součtu se zásahem FIA srazilo naděje posádky. Pravidla FIA Grand Turismo podobné zásahy jury umožňují.

Tomáš Enge
Auto fungovalo v dnešním závodě stejně špatně jako v trénincích a v kvalifikaci, takže to bylo spíše trápení než závodění. S kolegou Reinhardem Koflerem jsme byli rádi, že jsme jeli těsně před vozy slabší třídy GT2 a to je opravdu velmi neuspokojivé. Nakonec, asi čtvrt hodiny před cílem, nám „odešlo“ hlavní ložisko levého předního kola, takže jsem musel saleena odstavit do boxů. Chvíli jsem sice zkoušel jet, ale kolo vibrovalo stále víc, takže hrozila i havárie.

Antonín Charouz, manažer jezdce
Bohužel jsme se spletli ve výběru týmu. Slibovali nám, že vůz bude konkurenceschopný, nicméně nebylo tomu tak. Navíc omezení FIA přispěla k tomu, že auto nemělo žádnou šanci. Tomáš si alespoň zlepšil náladu výhrou v sobotní tříhodinovce Mezinárodního mistrovství České republiky, v níž byl členem našeho týmu AMG M3000 Mercedes.

Tisková zpráva www.tomas-enge.com

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy