LMS: České Lole Judd patří zatím druhá řada

Charouz, Jan | foto: BPA sport marketing, a.s.

SILVERSTONE - TRÉNINKY: Provizorní druhá startovní řada patří po dvou volných trénincích před závodem 1000 km v Silverstone týmu Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd. Posádka Stefan Mücke, Jan Charouz zajela čtvrtý nejrychlejší čas, druhý mezi automobily s benzinovými motory.

Zítra čeká bezmála padesát posádek ještě jeden volný trénink a především kvalifikace. Až ta rozhodne o postavení na startovním roštu nedělní bitvy, která může trvat nejdéle šest hodin.

Německo-český pár odkroužil v každém z tréninků sedmadvacet kol. Bez větších potíží a s myšlenkou na ideální nastavení pro pátý z šesti letošních závodů. Jen v první jízdě se do nezaviněné kolize dostal Jan Charouz, když ho v zatáčce takzvaně „zavřel“ jeden ze soupeřů. Výsledkem nehody byl rozbitý předek Loly Judd.

Česká stáj má šanci skončit v hodnocení jezdců i týmů v Le Mans Series 2007 celkově třetí a to je pro sestavu vedenou Antonínem Charouzem velká výzva. Výsledek závodu sehraje zásadní roli v působení týmu ve zbytku sezony. Zda-li pojede stáj i poslední závod sezony LMS v Brazílii, bude jasné až po anglickém podniku.

Závod v Silverstone odvysílá televize Galaxie Sport ve dvou blocích přímého přenosu: 12.50 – 14.00, 14.10 – 16.55 a v záznamu: 20.00 – 21.00.

Stefan Mücke: „Bylo to dnes trochu složité. Hlavně proto, že se stále učím zdejší velmi rychlé zatáčky, jsem v Silverstone totiž teprve podruhé. Taky bylo opravdu složité najít prostor pro zajetí jednoho rychlého kola. Při počtu téměř padesáti aut se ovšem není co divit. Každopádně naše Lola Judd se chovala velmi dobře a myslím, že pro zítřejší kvalifikaci by měla být ve výborné formě. S Janem jsme jezdili velmi vyrovnané časy, v závodě bychom mohli být docela silná dvojka.“

Jan Charouz: „Mrzí mě kolize, kvůli níž měli naši mechanici práci navíc. Nicméně moje chyba to nebyla. Jezdec přede mnou mě v zatáčce opakovaně zavíral, a když jsem už byl téměř před ním, praštil do mě. Přejel přitom předek auta. Naštěstí se nic vážného nestalo, ale byla to zbytečná havárie. V prvním tréninku jsem si musel docela dost zvykat na auto, už mi chybělo… Pak už bylo všechno ok. Tedy až na neuvěřitelnou dopravní zácpu na trati, připadá mi to stejné jako ve Valencii. Snad ani v jednom kole nebyl prostor a klid.“

Antonín Charouz: „Kolize Honzy byla zbytečná, jeho soupeř zkrátka nedával pozor nebo co. Jinak jsem naprosto spokojený. Potvrzujeme naši pozici jednoho z nejrychlejších vozů s benzinovými motory.“

Výsledky, LMS v Silverstone, 2. volný trénink:
1. M. Gene, Minassian (Peugeot 908 HDi FAP) 1:34,305
2. Lamy, Sarrazin (Peugeot 908 HDi FAP) -0,068
3. Collard, Bouillon (Pescarolo Judd) -2,535
4. Mücke, J. Charouz (Lola B07/17 Judd) -2,913
5. Frei, Cochet (Courage LC70 AER) -3,845
6. Erdos, Newton (MG Lola EX264 AER) -3,845
7. T. Chilton, M. Chilton (Zytek 07S Zytek) -4,246
8. Moseley, T. Greaves, J, Greaves (Radical SR9 AER) -4,304
9. Kimber-Smith, Watts (Zytek 07S Zytek) -4,379
10. Barazi, Vergers, K. Ojjeh (Zytek 07S Zytek) -4,738

BPA

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy